onsdag 10. desember 2014

Tskjorte av jerseylaken:))

 

Tjoooheii, i did it again:o))) 
Bare denne gangen ble det et jerseylaken som måtte til pers:)

Fant ut at jeg ville ha meg ei ny tskjorte i grått og med en fiiiin tekst på..
så da er det bare å prøve seg frem litt..
Jerseylakenet kjøpte jeg i går - så tok jeg ei gammel og vellbrukt
tskjorte og klippet opp alle sømmene:)))
La delene dobbelt over på matpapir og tegnet rundt:o))

 

La stoffet også dobbelt når jeg klippet ut delene fra matpapiret...
Hmm, det ligner jo ei tskjorte:o))))
Forstykke og bakstykke var enkelt og sy sammen, men.......de små
ermelignende delene ble det litt verre med ...men fikk de inn i hullet på et vis:))
Tror kansje det hadde vært bedre å sy de på før jeg sydde i sammen
for-bakstykke...
Har jo ingen peiling, så her må en jo bare prøve seg frem..
:o)))))

 

Så gikk turen videre bort til "malebenken":)
La papp på innsiden for at ikke tekstilmalingen skulle trekke gjennom
alt som var:)
Fester sjablongen med maskeringstape.......

 

Og vips, så fikk jeg meg ei ny t-skjorte:))

I dag har jeg vært på Stoff og Stil og kjøpt meg ordentlig mønster
til noe som skal bli til ei lita prinsesse:))
- og passet på at det sto EASY på:o)
men, det så litt vanskelig ut alikevel hihihihi..
- fikk også hamstret inn glidelåser til den store gullmedalje...for nå
går det unna på putetrekkene i nettbutikken min:o))) 

ØNSKER DERE ALLE EN FIN FIN KVELD !!

2 kommentarer:

Bestemors gamle laken sa...

Jeg blir så imponert - som mange ganger tidligere:))
Du bobbel over av idéer - og deler med oss, det setter jeg pris på.

En nydelig kreativ dag ønskes fra meg til deg <3

loftkroken sa...

Flinka :)
I går kom pakken jeg bestilte :) Putetrekket skulle være i gyngestolen, passet perfekt <3 <3 Alt var nydelig, noe skal være julegave.
Ble såå glad for julehjerter <3 Snille gode du <3 Takk Janne

Klem Bente

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...