lørdag 3. januar 2015

Plastposehekling...og deilig nyttårsmat til småfuglene:))

 

Etter nyttårsaften ble det litt rester av frukt og grønt - så i gårkveld tok jeg å
blandet dette med brødsmuler og solsikkefrø...
Smeltet delfiafett og fordelte blandingen ut i 4 store kopper:))

 

I dag våknet fuglene i deilig solskinn og herlig frokost:o)))

 

Jeg har hengt opp 2 av koppene til småfuglene....og trosten har fått
egen nyttårskake på bordet:))
Har laget fuglemater tidligere med kopp og skål......men limet ble
for dårlig etter dager i vind og regnvær...så da ble det
en enklere utgave denne gang:))

 

Mesteparten av plastposene er stygge som fy og passer best til
søppelposer:))))
Men noen er såpass fine at en kan bruke de til andre ting:)

I gårkveld klippet jeg opp en pose fra Stoff og Stil da jeg synes fargene
passet meg og mitt:)))

 

Det ble et lite nøste av en pose - men jeg har 3 - 4 poser til på lur
om dette blir vellykket:))))

 

Vel.......Dette var både gøy og litt strevsomt:o)))
Det gikk kansje litt fort i svingene med å klippe opp posen, så remsene
ble veldig ujevne..
Tenkte at dette skal bli en nusselig kurv til dill og dall:o))
Har nettopp begynt på veggene til kurven og en pose er oppbrukt:)

Jeg skal vise sluttresultatet en vakker dag....
 (brukte heklenål nr. 3,5 og strimlene er på ca 1,5 cm)

Ha en fin dag dere!

4 kommentarer:

Tovepia sa...

Hei på deg og godt nyttår!
Herlige og kreative prosjekter du har på gang!!
Nyt januar, her er snøen på gang igjen..
Klemmings;)

Man tager hva man haver sa...

Godt nyttår Janne, du har jammen startet det nye året kreativt.

Nyttårsklem fra Kari

Edny sine puslerier sa...

Så flott å starte året med gjenbruk og redesign;) Til og med fuglene hos deg har det flott! Gleder meg til å se den ferdige kurven;)

Petrine ~ Nederst i havna sa...

Heldige fugler da ♥

Gleder meg til å følge deg og alle dine kreativiteter i 2015 også :)
Godt nytt år!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...