søndag 15. mars 2015

Plankebiff og nylagt gulv..........på veggen:))

 

Lenge siden jeg har vært innom bloggen men nå skal jeg prøve å ta igjen
"det tapte":)
Kreativiteten uteble etter for mye hodeverk (1 mnd), ribbensbrudd og
tanneverk....men nå er jeg nesten som ny igjen:))))

For en stund siden lagde jeg plankebiff - og det var sååååå godt og
egentlig veldig enkelt:)
Her er plankene med biff og potetstappe klar for ovnen..

 

Og her er det klart for servering:))
Plankene la jeg en stund i vann, så oljet jeg de inn før jeg satt
de i ovnen..
Oppskriften på plankebiff fant jeg HER.

Kreativiteten begynner så smått og blomstre...og sist fredag la vi
gulv (laminat) på veggen i spisestuen:o))

 

Slik så det ut før vi startet prosjektet:)

 

Og her er vi godt i gang..

Vi var innom Ikea for et par uker siden og kjøpte vask og kran....og
på vei ut oppdaget jeg at de solgte gulv også....
Hadde veldig lyst på dette, men hadde ingen gulv å legge det på
(er fornøyd med de gulvene vi har)
så da tenkte jeg at det hadde vært tøft å lagt det på en vegg:o)))

 

Synes det ble knallfint jeg:))
De andre veggene ble malt lys grå.

 

Er ikke helt ferdig med å dille for nå som det er blitt så fint
kan jeg jo ikke ha hva som helst her:o))

Vel vel...
Ønsker dere alle en nydelig dag!
 

9 kommentarer:

Lonni´s Verden sa...

Det må jeg sige, det blev virkelig flot. Godt tænkt.
God søndag til dig kære.
Klem Lonni

Man tager hva man haver sa...

Det ble skikkelig flott, Ikea sa du, hmmmmm..... Kjekt å se du endelig er tilbake med dine kreative krumspring Janne.

Stor klem

Birgitte sa...

Det ble litt av en forvandling! Kjempefint og tøft!

Guro Eriksen sa...

Så hyggelig å ha deg tilbake igjen. Jeg begynte nesten å bli litt småbekymret :)
Og så bra at du er på bedringens vei! :)

Da vi var i Kroatia i sommer fikk jeg prøve plankebiff for første gang - og det var kjempegodt! Har ikke sett noe lignende siden, så jeg trodde kanskje at det var helt ukjent her til lands. Men tydeligvis ikke ;)
Det så ihvertfall helt himmelsk godt ut!

God helg videre til deg, og god bedring

Refleksjon på livsvegen sa...

Så stilig!
Du får det til :-)

Fin ny veke!

Caroline sa...

WOW,det var jo knallfint med gulvet på veggen!
For en genial ide,det fikk jeg også lyst til å prøve:)
Nam,nam,plankebiffen så utrolig god ut:)
Klem Caroline

Lisbeth sa...

Så stilig med gulv på veggen!! Har sett det i noen interiør program, men det ble enda tøffere her :)

Lisbet sa...

Har savnet dine kreative påfunn så flott at du er tilbake igjen :-)
Spisestua deres ble veldig fin :-)

Hvite Blonder og Myke Karameller sa...

Å HERLIGHET SÅ KNALLFIN DEN VEGGEN BLE !!
Dette kunne jeg tenkt meg å gjort på en vegg også :)))

Ikke mye aktivitet på meg på bloggen, og ikke har jeg vært flink å besøke dere andre heller.

Kjedelig med hodepinen og ribbensbruddet da... Håper du slipper unne i lang tid fremover nå :)

Plankebiff smakte jeg for første gang på Kreta for ca 100 år siden, og det er et måltid jeg aldri har glemt :)

Det rare er at jeg aldri har tenkt tanken på å lage det selv, så kanskje jeg skal ta en titt på linken du har lagt ut :)))

Håper våren kommer for fult snart, det trenger vi !!

Ønsker deg fine dager og en god kreativ påske.

Klem Heidi

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...