tirsdag 7. april 2015

Hamburger i slangeklemma:)) og litt gammelt nytt...

 

Hei å hopp!
Håper dere har hatt en nydelig påske....som plutselig er over:))
Ufattelig at dagene skal gå så fort, hva ?:)

Vi har vært på hytta i påska, så litt bilder derfra blir det denne gang..
Jeg pleier ikke å pynte så veldig til påske, men finner frem litt
Vår-pynt og kansje et par kyllinger:))))

Det "store" påskeegget over her er malt hvitt og pyntet enkelt med blondebånd
og en liten heklebrikke som er snurpet sammen og limt på i toppen sammen
med ei fjær og en glassknapp:)
Redet er laget av eføygrener som er surret og flettet i hverandre på et vis:o)
(det er noen år siden jeg laget dette):)

 

På spisebordet har jeg pyntet litt med min nye farge som er lys-turkis-grønn:)))
sammen med litt hvitveis og liljekonvaller....

 

De nydelige blomstene fant jeg i skapet:o)))))
Løperen som har litt sølvglimmer i seg er rett og slett et pynteskjerf:)

 

Det ble litt tid til hekling for jeg må jo ha et par lysglass med den
"riktige" fargen:)

 

På sjenken ved spisebordet har jeg en vase med bjørkekvister....og i
påska ble den fyllt på med kunstige gåsunger:)))

På en litt tykk ståltråd henger serviettringer klar til bruk...de er
heklet av hamptau..
Husker ikke hvor mange luftmasker jeg la opp, men brukte en 
dorull som mal:)))
Så hekklet jeg 2 rader med staver og endetrådene knyttet jeg sammen
på midten til ei lita sløyfe:))

Et hapåglass har også fått trekk av hamptau:)

 

På det gamle tønnebordet som er fra gården mamma vokste opp på har jeg
pyntet med gamle bøker og et syltetøyglass og ei chilisausflaske som har 
fått heklet trekk av hamptau på:)
Tønna var uten lokk så det måtte mannen lage om den skulle
fungere som bord:)
Det er en veldig god oppbevaringsplass i tønna og for å enkelt åpne lokket
har vi skrudd på en liten beverpinne som en tydelig kan se at beveren
har gnaget på:)

 

Vel, så over til hamburger og slangeklemme:)))

Før vi reiste opp til hytta ville jeg lage noen hamburgere som vi
kunne ha med...og for å få alle runde og fine i samme størrelse kom jeg på
at en litt stor slangeklemme kunne brukes til form:))

Slangeklemmene over her er på 12 cm i diameter og høyden er ca 2cm..
Jeg fuktet et bakepapir med vann og la formene på og fyllte opp med
kjøttdeigen......fjernet så formene og flyttet de over med en litt
bred stekespade til panna:))

 

De ble så perfekte atte og knallgode:))
Jeg mikser og trikser litt med oppskriftene og om du har lyst
til å prøve disse så er oppskriften min slik:
(10 stk)

800 gr kjøttdeig av storfe
300 gr kyllingkjøttdeig
1/2 finhakket rødløk (veldig finhakket) :)
1 ts chilikrydder
2 ts oregano
3 egg
2 ts salt
2 ts pepper
1 ts tabasco
2 ts worchestershiresaus

Så er det bare å blande alt og lage fine runde hamburgere:))
Bare husk å bruke vann når du former de ellers blir det
noe kliss:))

Jeg laget også deilige hamburgerbrød...oppskrift på de
og kyllingburger kommer jeg tilbake til:)

Jeg har fått fullstendig matlagingsdille og det blir mye snaddermat -
så nå kan jeg snart fjerne skiltet fra kjøkkenveggen:o))))

 

Fra terrassen på hytta..............
Håper snøen har smeltet helt bort til neste gang vi skal opp, for
jeg liker hyttelivet best uten snø:))

HA EN FLOTT DAG!!
 

4 kommentarer:

Mellom Himmel og Jordbær sa...

Du er like kreativ og flink som du alltid har vært, og jeg koser meg like mye hver gang jeg er innom her. Likte godt det litt annerledes påskeegget ditt, det var bare lekkert :)
Hilsen fra Anette

Guro Eriksen sa...

Så koselig du pyntet til påske :)

Anonym sa...

Som alltid har laga ei flott og trivelig påske!Men så er du ei trivelig dame og! Ha en fin kveld! klem fra mormor;)

Caroline sa...

Nydelig påskeegg!
Dere har det så koselig på hytten,et virkelig flott sted:)
Ønsker deg en fin dag!
Klem Caroline

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...