onsdag 22. april 2015

Når man leter og ikke finner..................:o))

 

.....................Ja da får en ta saken i egne hender:))))

Nå er det kjøkkenet som skal fornyes litt og jeg er stadig på leting
etter ting å tang med riktig farge til kjøkkenet:))
Jeg har en stor og god vinduskarm her så da synes jeg det er finest med
litt kraftige og gjerne litt røffe lysestaker...

Så for meg noen i natur som matchet de to taklampene på kjøkkenet eller
noen i betong som matchet betong veggen mellom kjøkkenskapene...
Men ingen slike har dukket opp så i gårkveld kom jeg på at jeg
ville hekle meg noen av hamptau:)))
Jeg fant to syltetøyglass som jeg snudde på hue og heklet trekk..
og vips nye lysestaker:)

 

Sist lørdag monterte vi denne benkeplaten, vask og kran.....
Da vi fjernet den gamle benkeplaten løsnet den nederste delen av betongveggen
så den må fikses på når vi blir helt ferdig...
 (vi har fikset noe så derfor er det litt mørkere nederst bak vasken...)

"Alt" dill og dall til kjøkkenet ligger i stua, og blir nøye vurdert etterhvert
som det skal tilbake:)) 
Den gamle kaffetrakteren i sort og stål ble byttet ut med denne i
hvitt med litt sort:))

 

Vask og kran er jeg såååå fornøyd med og i dag fant jeg en såpedispenser
i hvitt og krom:))))
Kjøkkenklut i riktig farge har jeg ikke funnet, men fant bomullsgarn i 
riktig farge, så da strikket jeg en.. helt enkel med riller:)
I vasen står et par kvister fra kirsebærtreet i haven...

Jeg har tidligere i vår plukket inn kvister fra kirsebærtreet som etter noen
dager begynte å blomstre....

 

Har tatt flere bilder med macroobjektivet av disse..og dette synes jeg
passet fint inn i den innstøpte fotorammen i betongveggen..
Bak bilde har vi 3 forkjellige brytere til varmekabler og varmtvannstanken...
lite fint å se på, men nå ble det så bra atte:))
(bilde kan enkelt fjernes om kablene må opp noen hakk) :o)))
Blomsterbildet har jeg redigert i Photoscape...valgte da "fargelegg" for
å få den riktige turkisgrønne fargen:)

 

Måtte kjøpe et skilt til mannen:)))))
Han er jo såååå flink med all snekring og montering og kjører meg rundt
om jeg trenger noe mer dill til kjøkkenet:o))

Fredag eller mandag kommer de siste delene til kjøkkenet og det skal bli deilig
å bli ferdig...Det nye kjøkkengulvet ligger stablet midt på stuegulvet..
men men - får bare holde ut litt til:o))

HA EN FIN FIN KVELD!!
( Her er det sol og sommertemperatur:))))

8 kommentarer:

Edny sine puslerier sa...

Ingen kan si at du har det samme som alle andre;) Så morsomt og smart med det bildet over bryterne. Tøffe lysestaker. Det ser ut til å bli et kjempefint kjøkken! Lykke til med resten.

Lisbeth sa...

Har sagt det før, og sier det igjen... Du er utrolig kreativ, og du gjør det så utrolig koselig rundt deg :) Skulle ønske jeg hadde en dråpe av den kreativiteten og energien ;)

loftkroken sa...

Måtte bare innom en tur med en god klem :))))

Bentemor

Klestrollet sa...

For et flott kjøkken du har fått deg!! Og mye ligger i detaljene!! Kreativt og flott!

Elin Bjerke sa...

Du er en stor inspirasjon. Råflink med de viktige detaljene. Kjempefin blogg😊

Elisabeth, innerst i veien sa...

Supre lysestaker. Jeg er ikke så glad i disse hekla trekkene, men disse var jo utrolig tøffe! Var det ikke vondt å hekle med hamp? Ser for meg såre hender etter fullført prosjekt. :-)

Huldra sa...

Så lekkert! Nydelig med bildene i veggen, og den vasken ser jo bare helt snasen ut. Damen som er grunder for å hekle på glass er faktisk med på utstillingen jeg deler glimt av :)

Har du lyst til å bli med på en liten giveaway deler jeg en i det siste innlegget mitt. Trekning fredag 8. mai, så skynd deg om du vil være med :)

Laura Torgnesvik sa...

Heia Janne :)
lenge siden sist. Herlig å se at du fortsatt holder på!
Jeg er ikke på blogspot lenger. Holder på med min fotoside på www.lauratorgnesvik.com. Ellers så har jeg min aller første utstilling her nå, og det er så spennende. Hvis du ikke har kommet deg på facebook enda, så vil jeg bare fortelle deg at din blogg og dine blogginnlegg blir stadig delt og vist fram på en side der som heter Interiørtips og inspirasjon til hjemmet - LAG SELV. Veldig mye kreativt og moro der, og det er mange som følger din blogg som deler av den der. Artig å se synes jeg, du er jo bare så flink! :D Håper du har en fin-fin sommer.
Stor klem fra Laura

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...