onsdag 15. april 2015

Nye taklamper av blomsterkurver og min egen kulørmix:))))

 

Hei å hoppsann:)))

I spisestua ble to av veggene malt i en ren, lys grå farge......og det ble
rett og slett ikke fint:o))
En ren gråfarge tar opp fargene rundt seg, så veggene ble 
mer blå enn grå.....så da måtte jeg mikse min egen riktige gråfarge:o)))

Jeg blandet et par dæsjer " kavli kulør" og en god dæsj "sort malerimaling"
med ca 1/2 liter " duck egg blue".
Sukkerkulør er noe jeg aldri har brukt når jeg lager brun saus - for
når jeg først lager saus fra bunnen av, så har jeg god tid til å vente på 
at den blir brun:)))

Det var mannen som kjøpte denne etter et "godt tips" fra en kompis da
de var på shopping til Danmark i høst.....
- men som jeg sa til han at denne kan jeg jo bruke om jeg
må mikse min egen farge i malespannet:o))))))
Tror jeg så dette trikset på " Tid for hjem" en gang:)

 

Her om dagen så måtte jeg altså ta ideen i bruk:))))
Og det var sååå gøy og fargen jeg endte opp med ble den
fineste gråfargen jeg noen gang har sett !!!!

 

Nå har jeg fått studert denne fargen i all slags lys - sol, regn, tidlig
og sent på kveld og den er den fine samme
 gråfargen hele tiden:)))

Neste store prosjekt vi har her i heimen er kjøkkenet....
Vi satt opp panel og malte i fjor og planen var også ny vask, benkeplate m.m
men plutselig fikk mannen en ide om å ha nytt kjøleskap - (kjøleskuffer )
Og da stoppet det opp for vi fant ikke kjøleskuffer som hadde
plass til 1 1/2 liters brusflasker i "døra"....Men det har vi funnet nå på
Elkjøp - yoouuhuuu;o)
Poenget med kjøleskuff i steden for skap er at jeg får en arbeidsbenk
på ca 3 meter og det må man jo ha nå som bakedilla har slått
ut i full blomst:o))))

Vell vell vell.......

 

Jeg har 2 stk kurver som jeg var så heldig og få til kr 1,- på nettauksjon..:))
og her om dagen ble de forvandlet til nydelige (etter min smak) taklamper..

 

Mannen boret hull i bunnen og monterte på pæreholder med ledning
som vi kjøpte på Clas Ohlson...fort gjort:))

 

Nå henger de i taket på kjøkkenet foran de smale vinduene....
Det er under disse min nye lange 
arbeidsbenk kommer:))

Vi har fått alt ( vask, kran, gulv,  2 benkeplater, kjøleskuff og oppvaskmaskin)
mangler bare 2 stk til benkeplater, så til uka
blir det kjøkkenarbeid:))

HA EN FIN FIN DAG DERE !! 

6 kommentarer:

Inspirasjon fra Elin sa...

så lekker farge du har laget deg.. SÅ trikset selv men har ikke testet det ut enda..
Kule lamper også :D
Ha en fin kveld

Guro Eriksen sa...

Så stilige!!! :)

Edny sine puslerier sa...

Så artig å mixe sin egen farge. Rommet ser nydelig. Og de lampene ble bare helt knall! Og så smart da;)

Refleksjon på livsvegen sa...

DU ER SÅ DYKTIG!

Lisbeth sa...

Fargen ble aldeles nydelig :)

Den kreative kroken sa...

Jeg måtte prøve meg på en lampe. Kjempefornøyd :-) Takk for tipset :-)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...