søndag 30. august 2015

Hengende lyslykt og enda flere insektshotell....

 

Hei hopp:)

Fikk plutselig en idê....og da må jo den testes ut:))
Jeg klippet av 6 stk passelige lengder patentbånd og festet de med popnagler
øverst og nederst..

 

Før jeg festet de sammen nederst boret jeg hull i ei lita terteform som da
ble festet samtidig:)
Så var det bare å sette i et norgesglass og tenne telyset:))
Patentbåndet kan en vri litt etter at det er festet, så neste gang skal jeg ha
litt tettere mellomrom...
- men er fornøyd med min første hjemmelagde hengelyslykt til hagestua..:))
Monterte på en ståltråd som jeg festet kjettingen i til oppheng..

 

Skal ikke så mye til for å lage ei hengende lyslykt - alt er
kjøpt på Biltema....
( bortsett fra norgesglasset og terteforma som er fra gjenbruken.. ) :o)))) 

 

Siden sist så har jeg produsert en god del insektshotell...
og av disse som snart skal beises i værbitt tre farge
er det bare 2 stk igjen - resten er bortbestillt.
Koser meg glugg ihjel nesten når jeg holder på - selv om det er noe pirk..

 

Vi har også vært en tur på hytta...og med på lasset ble det et hvitmalt
insektshotell..........

..........og et hvitmalt hus til pip

 

Håper dette faller i smak for våre ville venner 
som vi har mange av rundt hytta..:)))

 

Ville bær har vi også en del av rundt hytta, så litt småplukking
ble det tid til...
Tyttebærene var ikke helt modne enda.

 

Returlass ble det også til mine neste prosjekter her hjemme...............

HA EN FIN SØNDAG!!

1 kommentar:

loftkroken sa...

Kjempe flott Janne :)))) Kreative du ♥
De insekts hotellene er supre:) Tenker de går unna:)

Ha en fin kreativ uke!

Klem Bente

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...