fredag 7. august 2015

Krabbeteiner og lyslykt:))

 

Vi har vært en del på hytta i det siste og det siste vi lagde der var ei brygge..
Nå er det bryggepynting som gjenstår:o)))
Jeg lagde ei krabbeteine ( for landkrabber ):))) som skal bli til en
sittebenk på brygga..

 

Idèen fikk jeg fra sommerbåten:))
Helt bakerst i båten har de noen lignende benker bare litt større...
I dag mens jeg fulgte sommerbåten fra Grimstad til Tvedestrand, heklet jeg
endestykkene...
( vi kom i mål samtidig ) :)

 

Krabbeteinen eller benken tror jeg blir akkurat passe stor til brygga vår
men den var så moro å lage og jeg ble så fornøyd at jeg saget og
skrudde sammen en til:))
Materialene bortsett fra endestykkene som er rester fra nytt rekkverk på hytta er
gratis som en kan få hos byggevarekjedene...

 

Har sjekket vær og vind....og det kan se ut til at det blir en hyttetur i helga:)))
Gleder meg til å dille på brygga - vi skal også ha med tilhengeren som er
nesten full av digre trosser fra kaia her i Kr.Sand:o)))

 

Materialrester blir det alltid....så i dag ble det laget en til lyslykt..
Til håndtak brukte jeg et gammelt sort belte som jeg klippet til og
skrudde fast...
Hadde en liten rest med maling, så da fikk den litt sort maling på seg til kvelds:))

"krabbeteinene" og det lille fuglebrettet skal få maling eller beis på seg
når vi kommer opp til hytta - er litt usikker på fargen enda, men det
finner jeg vel ut av:))

Ønsker dere alle en god helg!

2 kommentarer:

Refleksjon på livsvegen sa...

Så kreativvt og flott!

God helg :-)

Mellom Himmel og Jordbær sa...

Jeg tar hatten av for deg. Så mye fint du lager! Skulle så gjerne ha vært litt mer handy, men hele meg blir sur og irritert hver gang jeg tar i en hammer og spiker. For ikke å snakke om skruer... Men jeg får trøste meg med at det er så mye annet jeg kan :) Og så får jeg kose meg med alle de fine tingene du lager og viser oss :)
Sommerhilsen fra Anette

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...