fredag 14. august 2015

Ny dille - insektshoteller...og fuglekasser..

 

Har tenkt og fundert litt på...om jeg klarer å lage et insektshotell..
De er jo sååå fine og ikke minst nyttige.

I går tok jeg runden rundt huset for å se om vi hadde noe brukbart
liggende/hengende:)))

 

Det var forresten sommer i går, så jeg benket meg utendørs med
alle ingrediensene til hotellet...eller hotellene ble det - 7 stk når jeg var ferdig:o)))

 

Det ene ble jo nesten finere enn det andre..og slik fortsatte det hihihi;)

 

Jeg startet med to små....men det gikk så fort at jeg ville lage noen større:)
På disse 3 er det mannen som har saget bakveggen...Han lurte på hvor mange
jeg ville ha....så jeg sa 3 stk bare for å si et tall, men kunne egentlig
ha sagt 10 hihihihi:)))

Det som tar litt tid med disse er å sage til veggene til rommene...og lime/skru de
fast - og det har jeg klart helt alene;o))

 

Synes virkelig det ble bra:o) 
- så får jeg håpe det er noen insekter som også liker dette:)

 

7 stk insektshoteller og 4 fuglekasser..
Den ene fuglekassen ble en tomannsbolig:))

 

Steinmatta som jeg laget for noen dager siden er kommet på plass:)
- hadde først tenkt å ha den med på hytta...men synes den ble så fin her.o)
 - kansje en vakker dag at jeg lager en til..

Men det blir ikke denne helga for akkurat nå ligger alle hotellene og
fuglekassene på spisebordet i stua klar for maling...flyttet alt inn siden det er
meldt skikkelig plaskvær i helga..

Ønsker alle som er innom en fin helg!!
 

2 kommentarer:

Guro Eriksen sa...

Så kule insektshotell! :)

God helg til deg!

Lenes blogg sa...

De var fine :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...