mandag 3. august 2015

Pålogget;)..))

 

Endelig har jeg funnet frem til riktige taster hihihi;))
Siden sist har det vært enten eller her - dvs. i en måned ble jeg 
"liggende" med bekkenlåsning...så da stoppet alt..
Og når jeg klarte å bevege meg igjen sa det "pang" i den kreative
delen i hue:)))
- og da ble det "jobb jobb " og litt soving:)

Jeg har heldigvis tatt bilder av alt jeg har funnet på, så de kommer 
ut her på bloggen etterhvert..
Nå blir det bare en spe start på noe av det jeg har gjort siden sist..

Og da begynner jeg med det siste kreative som ble laget i gårkveld:)

 

Jeg kjøpte en liten sekk med stein for noen dager siden....og 2 dørmatter.
Dørmattene limte jeg sammen og så limte jeg på steinene:)))
Limet jeg brukte heter Tec 7 og limer visstnok alt:o)
Det tar litt tørketid med dette limet så matten ligger fremdeles på
spisebordet midt i stua;o))

Vi kom hjem fra hytta i går...med en stor tilhenger full av ved
og runde fine steiner....disse steinene skal jeg ha i hagedammen pluss
fornye litt på et blomsterbed midt på terrassen..

 

På hytta har vi fått laget en ny brygge....Mannen fikk 2 uteliggere
(tror det heter no sånt) fra kaia som er 8 m. lange og som vår snille nevø med
lastebil og kran plasserte ved vannkanten...
Mannen sveiset de sammen og skrudde på bjelker og terrassebord..
innerst ble det en liten platting...
Vi var på "steinplukking" en dag og de steinene havnet her;o)

Den gamle tønna fant jeg på søppla for et par år siden...og "fiskegarnet"
som ligger over heklet jeg av sort bomullsgarn og har ligget
ute på den tønna i 2 år ( tønna sto tidligere på terrassen)

 

Vi hadde 5 uker sommerferie i år..og noe av den gikk med til å bygge
ny veranda hos svigers...
Det hele startet med et ord fra meg i påska da vi var på besøk..
Svigermor nevnte at de måtte skifte ut et par vinduer til sommeren
for de var punktert...
Det er da jeg sier " du vil ikke sette inn ei skyvedør heller og ha veranda utenfor":)
JO, kom det kjapt fra henne:))
Mannen var enig - så vi bestemte at uansett vær og vind så skal de få
seg en veranda og stor skyvedør i sommer....
De hadde litt veranda fra tidligere men den kunne bare brukes utenfra..

 

Vi bygde den litt høyere enn den gamle så det ble 3 trinn opp og bort, så litt
skråvinkel før 3 trinn opp til neste rundt hjørnet..
Skyvedøren var jeg heldig og finne på Finn.. den er 3 meter lang og så
godt som ny (1 år) Vi hentet den her i Vågsbygd med hjelp av 
han med lastebil og kran:o))

Det ble noen turer til ByggMax og da fikk jeg med meg en haug med
sånn strø som ligger mellom materialene i stablene...
og av de har jeg til nå laget lyslykter, kasser og "krabbeteine":)

 

Disse "småplankene" er gratis og jeg tror de bare er glade for at
noen vil ha de:))
(de skulle bare visst hva de kan brukes til hihi)
Jeg ble iallefall veldig fornøyd med både kassene og lyslyktene:o))

 

Før vi reiste til Åseral i ferien laget jeg meg en snerten benk av
2 europaller som jeg skrudde sammen rette mot rette og monterte på hjul.
Saget til ei planke og skrudde på under klossene slik at det ble 4 hyller.
Plantet jordbær i den ene og cosmos i den under...Flaskene er fyllt
med vann og rød konditorfarge - er jo bare til pynt:o))))

Ellers har jeg total forandret i hagestua....men det får jeg vise dere i et
annet blogginnlegg for nå er det seine kvelden her og jeg skal opp
grytidlig til tannlegen i morra usj av meg:)

Ha en fortsatt fin sommer dere!!

4 kommentarer:

Lonni´s Verden sa...

Sikke mange fine ting du/i har fået fra hånden. Du er så kreativ og fuld af gode idéer.
God og dejlig dag til dig.
Klem Lonni

Edny sine puslerier sa...

Så kjekt å "se" deg her igjen! Jeg har savnet dine kreativiteter. Men jeg ser at aktiviteten har vært høy på mange måter. Du ser nytte i det meste, og resultatene blir så tøffe! Og jeg er sikker på at svigerforeldrene er kjempeglade for din gode idé;) Synd å høre at du ikke har hatt det så godt hele tiden;( Helse er det viktigste vi har. Håper det får fine dager fremover! Klem fra Edny

Lisbet sa...

Flott å se at du er tilbake igjen :-) Blir stadig inspirert av deg. Jeg har også laget lyslykter (gjennbruk) ligger bilde litt ned i bloggen min hvis du vil se :-)
Gode bedringer til deg og håper helsa er i orden igjen :-)

Ruths datter sa...

Så mye fint du får til. Kjekt at du er i farta igjen. Alltid noe spennende fra deg.
Klem

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...