tirsdag 18. august 2015

Trekurv av "restematerialer":)

 

Hei å hopp:))

I går lagde jeg en trekurv....egentlig er dette en enkel måte å 
lage trekurv på - så blir det ganske fint også:))

Har du noen restematerialer, litt patentbånd og skruer kommer
du fort i mål med en slik..
( jeg har tatt med gratis strø som det heter fra byggevarehuset):o))

Jeg hadde et rundt trefat som jeg ville bruke til bunn..Diameteren på
dette var 33cm. så da ganget jeg 33 med PI (3.14)
og fikk lengden jeg skulle kutte patentbåndet på + hvor mange
lister jeg skulle sage til..

 

Jeg skrudde patentbåndet på oppe og nede...Brukte de skruene jeg hadde
som var ca 2mm for lange...så da ble det litt hamptau til pynt for å
skjule skruene utvendig.:o)))

 

Brukte limpistolen til å feste hamptauet..

 

Planen min var å lage en trekurv til dorullene....men når jeg var
ferdig, synes jeg den ble litt for stor til det bruk...etter hjulene kom på
ble den 45 cm høy, så nå er jeg usikker
på om den blir til pledd.....

 

.........eller kansje garnøster...
Jeg beiset den i farge "værbitt tre " så nå er den klar til bruk iallefall:))

 

Og her ligger neste prosjekt:o)))
Blir alltid rester av rester så da er det godt en kan bli kvitt de 
på en grei måte....spesiellt sammen med tomme syltetøglass for da
blir det litt gjenbruk også:))

HA EN FIN KVELD!
( her blåser vi nesten bort)
 

1 kommentar:

Refleksjon på livsvegen sa...

Så stilig!
Akkurat som ei gamal tønne :-)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...