fredag 4. september 2015

Kabeltrommel i plast kan være fint....

 

Hei å hopp - "endelig helg":))

Jeg har hatt et par kabeltromler i plast liggende på vent en stund...
og sist mandag fikk jeg en idè:)
Blandet sement og fylte i alle gropene på trommelen og så var det
bare å finne riktig stein til riktig grop:))
( en sekk med stein på 15 kg koster bare 79,- på Byggmax);)
utrolig morsomt og spennende om det ville bli bra eller "steinfint":o))

 

Jeg synes det ble både tøft og steinfint -  så jeg lagde en til i turkis/mint farge..

 

Mens jeg ventet i spenning på resultatet lagde jeg to lyslykter...:)
(materialene er gratis på Byggmax - ligger mellom materialstablene..og
glassvasene er fra Nille):)
 
Nå har jeg jo laget en del av disse, så nå går det veldig kjapt... De er beiset
i farge "værbitt tre ".

 

Håndtaket er et gammel belte som jeg klippet i to:))
Skruene sitter ikke helt inni pga det blir enklere å vri håndtaket ned
når lyset skal tennes..:)
Øverst, for å skjule "sømmen" limte jeg på hamptau i to runder:)

 

Ble såååå fornøyd:)))

Siden mandag har vi mer eller mindre hatt regn, så bord og lykter
har stått ute på vent til i dag...
Har også vært litt opptatt med å shoppe, vaske og dille....for nå har
yngstesønn kjøpt seg leilighet..
..og han trenger en god del med ting å tang
 før han kan flytte inn...

 

I dag skinner sola og jeg har tatt meg fri...bortsett fra å innom Kid
for å kjøpe baderomsting...- er jo halv pris ut uka:o)

Den ene trommelen fikk jeg plassert i enden av verandaen i nærheten
av en annen kabeltrommel i tre med 6 mintgrønne spisestoler til, så her
er det match match:o)))

 

Den andre havnet på plattingen ved døra....og her har jeg også
den nye steinmatta som jeg lagde for en stund siden:)
Steinene på matta er limt på med noe som heter Tec 7 som limer
visstnok alt:))
Nå har jeg jo hatt den liggende der en stund og testet den skikkelig
og den er helt super duper bra og like hel:o))

Vel vel...
Ønsker dere alle en GOD HELG!!!

6 kommentarer:

Mellom Himmel og Jordbær sa...

Av og til tenker jeg: hvor tar hun det fra? Så gøy å se hva du klarer å få til av omtrent ingenting. En stund siden jeg var innom her, og som vanlig blir jeg helt imponert. Takk for at du deler dine gode ideer :)
Ønsker deg en flott helg!
Klem fra Anette

Refleksjon på livsvegen sa...

Så masse flott du lagar!
Kjekt å stikke innom kreative bloggar for inspirasjon!

God helg :-)

Lisbeth sa...

Plasttrommel har jeg ikke sett før. Godt du er så kreativ at det ble noe dekorativt ut av dem også😊. Lyktene dine er knall fine😀

Gunn sa...

Så mye fint du lager:-)nydelig den fargen du bruker.

Anonym sa...

Hei! Så mye fint du har laga! Du er så flink og kreativ! Flott at du deler med oss! Ha en fin dag! Mormor.

Turid sa...

Kreativ bruk av plast trommelen!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...