torsdag 8. oktober 2015

Kreative dager på soverommet:)))

 

Hei å hopp!:)

For en drøy uke siden fikk jeg en supergod idè til hva jeg (mannen) kan
lage på soverommet:)
Idèen nærmest ramlet ned i hue mitt:o))

Jeg lagde en enkel arbeidstegning til mannen og lurte på om dette var
mulig å få gjort før jul.........
Jul ??? Vi starter med en gang kom det kjapt fra mannen :))

Sengegavlen er den samme som før, bare det at nå står den midt på gulvet..
Soverommet er langt og smalt og bak sengegavlen skal det nå bli et
walk in closet:))))
Tenk så gøy dette skal bli - er ikke ferdig så bilder kommer senere.

En "rustet" lampe er montert på gavlen.
Lysbryteren kommer slik at den blir skjult bak hodeputene;))
Ledningen er festet bak gavlen.

 

Slik ser baksiden ut.....Der hvor ledningen er skal det opp et avlangt speil..
På hver side blir det plass til litt klær..Mannen har laget/sveiset to stenger som jeg
har sprayet i kobberfarge......
Under blir det ei hylle av samme type planke som gavlen og disse to til klær..

 

Vi har malt veggene i en mørk gråfarge og da vi skrudde av kontaktene "måtte"
jeg jo spraye alle i kobberfarge;o)))

 

En gammel pinnestol fikk samme kobberspray på seg:))
Før hadde vi vegg til vegg teppe og nå ble det lagt laminat i grå eik.

 

Ring 3 :)
Dette laget jeg ved å ha sement i en melkekartong og satt oppi en grein
fra kirsebærtreet i haven i nysprayet kobberfarge:))

 

Mens vi holder på med soverommet dukker det stadig opp nye idèer og 
plutselig ble en gammel jernrive til et nydelig smykkestaiv:)))
Trodde først det var under hytta vi hadde en halv utslitt jernrive, så jeg ble
veldig glad når mannen fant denne i vedkjulet her hjemme:))
og selvfølgelig fikk den kobberspray på seg:)

 

Planen for alle klokkene er jeg litt usikker på enda...først tenkte jeg å feste de
rundt en liten og lekker bjørkekubbe, men har et par andre idèer som må testes ut først:))))

 

Samme dag som jeg fikk idèen med å lage walk in closet var jeg innom Finn.no
og der sto første del til dette prosjektet og den var gratis!:)))
Hentet den senere på kvelden på Flekkerøya som ligger ca 5 min. kjøring herfra:o)))
Tenk å være så heldig da:o))

 

I kveld blir det å montere opp hylle på hylle og garderobestenger......
Alle klærne har bodd i søppelsekker den siste uka, så nå skal det bli deilig
å se hva en egentlig har:)))

ØNSKER DERE ALLE EN FIN FIN DAG !!
 

3 kommentarer:

Edny sine puslerier sa...

Soverommet kommer til å bli helt knall! Snill mann har du også;) Så fin tingene ble med kobberspray og kreativ bruk. Kos deg i helgen med dine kreative krumspring;)

Antje sa...

Så mange flotte ideer og inspirasjon å hente, gleder meg til å se det ferdige resultatet . God kreativ helg !!

Charlotte Neve Grün sa...

Sikke mange sjove ideer du har lagt ud. Ser virkelig godt ud.
Virkelig noget nyt.
Rigtig skøn dag

Charlotte (Hos Villa Fryd)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...