mandag 2. november 2015

4 rom og (ute)kjøkken......og en "kobber-reol";))

 

Hei å hå:))

Oktober har vært den store DIY måneden:))
4 rom har blitt nye + mange små og smarte ideer fikk se dagens lys:o)

Det har rett og slett gått i ett her i huset...derfor har det vært stille her på bloggen
en stund..
Jeg kommer tilbake til med hva vi har gjort og hvilke nye rom vi har fått:)

Rom 1 er soverommet. Det var det første vi pusset opp og lagde da en
walk in closet som jeg har vist tidligere...
En glamour rye fra Kid (rom1 på bilde over) avgjorde hvor senga skulle stå:) og 
størrelsen på gå inni skapet ble da 2,30m x 1,55m.:))
(så sprø kan jeg være at ei rye kan avgjøre et relt rom) HIHIHIIHI:)))

Rom 2 og 3 er i 2.etg og det ene har fått tak,vegger,gulv og alle møbler malt
i hvitt..
Det andre ble tak og vegger malt hvitt og gulvet ble malt sort - kjempestilig!:))
Rom 4 er i kjelleren.....og der er det også mye hvitt gitt:))))

Gleder meg til å få sortert bilder og vise dere rom for rom:)

 

Hagestua ble "ny" i mai, men det var nå i starten på oktober at den siste
biten (som jeg har jaktet på i sommer) kom på plass - kjøpmannsdisken:))
Jeg er innom Finn.no med jevne mellomrom og plutselig når en tenker minst på alt
utvendig - dukket denne furubenken opp på gis bort:))) og da var det 
bare og hive seg rundt.

 

Den var som nevnt i furu så jeg beiset den i farge værbitt tre..
Glassknottene er fra det ene garderobeskapet på soverommet....Forhenget til høyre
er egentlig et pynteskjerf som jeg brettet i to og sydde en kant til spiralen:))

Benkeplaten og vasken er fra kjøkkenet som vi pusset opp i April/Mai og det
ble helt supert å få innlagt vann i hagestua:))

 

Slik så det ut i Mai..........
Tidligere hadde vi kjøkkenbenk og grill på veggen uten vindu (øverste bilde)
Men da sønnen kom hjem med en "gigabyte" størrelse på en grill
 så måtte jeg finne på noe lurt..:))) 
I hele hjørnet er det nå murvegg og en stor kullgrill...og kjøkkenbenken ble
flyttet til under vinduene.....

Jeg avsluttet sist blogginnlegg med at jeg skulle sortere på interiørblader......

 

Og nå har de beste bladene fått plass i min nye "kobber-reol":))

8 sorte kurver er stripset sammen og sprayet i kobber:)

 

Stripset sammen 4 og 4 for å kunne klare å løfte de med ut i hagen
for spraying:)))

 

Nå er reolen med de beste interiørbladene på plass på soverommet:))

I dag blir det en skikkelig "puslespill" dag.......

 

Bilde er fra Nesland der de har revet den gamle låven....og noen av de "taksteinene" i
tre som svigerfar har laget i ungdommen, har vi tatt vare på...
I dag skal jeg gjøre noe med disse og det blir spennende om den ideen
kan bli fin:))

Vel vel...da får jeg strekke litt på beina - ble et langt innlegg...:))

1 kommentar:

Engledrømmer sa...

Å så utrolig mye du får gjort! Nyydelige rom.
Ønsker deg en fin dag.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...