lørdag 21. november 2015

Et par tv benker = ny arbeidsbenk:)

 

Her i heimen går det nesten i 120...stadig nye prosjekter/ideer dukker opp
men nå måtte jeg bare innom bloggen å vise dere litt av det jeg
holder på med akkurat nå:o))

Da vi pusset opp soverommet fikk jeg plutselig 2 tv benker tilovers...De ble
brukt som ei slags bokhylle...og jeg tenkte først å gi de bort på Finn.no
men før jeg kom så langt, tenkte jeg at de kunne funke som
bein til min nye arbeidsbenk på "malerommet"...

 

Jeg skrudde av hjulene og satte de på høykant, og da får jeg plass til 
forskjellige størrelser på lerret m.m:))
Garderobeskapet til venstre er fra datarommet til sønnen som nå er
blitt kontor:o))) og her skal det gjøre nytte for seg ved at jeg oppbevarer 
div. malespann og verktøy innen den bransjen:o)))

"benkeplaten" fant jeg ferdig kappet i vedskjulet - tenk å ha sånn flaks:))

 

Her er arbeidsbenk og garderobeskapet malt hvitt og noen lerretsbilder
er testet ut:o))
Tv benkene på høykant fikk en høyde på 90 cm tror jeg, så en 
"gammel" og rustet barkrakk måtte til:))

 

Dette rommet er i kjelleren og var mitt syrom før - men nå blir det
malerom, gjesterom og ellers litt av alt rotet jeg har til overs av hihihihi:))))

 

Har iallefall en knallgod og gammel jernseng stående om behovet skulle
melde seg:)))
Mannen har sandblåst den og sprayet det i krom:)

Vitrineskapet fikk jeg gratis på Finn.no tidlig i sommer og planen var å ha
stoffer og sy ting der...Det var et slit å få det inn på dette rommet, så det ble ikke
med opp i 2.etg. til mitt nye syrom - bedre å ha et skap her nede til div.rot:))))

 

Dette garderobeskapet hadde vi i yttergangen før - og jeg tenkte fort
at " skap til å ha rot i får en ikke nok av" :)))) så dette monterte jeg her nede...
men som bilde viser, så var det noe høyt............

Holdt på å gi opp, da mannen kom......med en smart idè..

 

............og vips så ble det så bra atte:))))

Vitrineskapet fikk også dørene på seg med mannens hjelp men jeg har
malt det hvitt og stiftet fast forheng:)))

Oppussing rom for rom går sin gang her i heimen og nå er det stua som får
en liten makeover:))

 

Var ikke planlagt å gjøre annet i stua enn å male taket, men.................
Det gjorde jeg sist onsdag...og da synes jeg veggene ble litt stygge:o))
Jeg elsker å male, så akkurat den biten er grei - men det å finne farge er ikke
alltid enkelt..

Jeg snirklet meg inn på enten hvit lin eller grå kalk.....og bestemte meg på
den tiden det tok å kjøre til malebutikken:o))) og valget ble
Hvit lin - drit fin for å si det på godt norsk:o)))

Flere bilder kommer senere - har en liten vegg igjen å male.......
............etter å ha flyttet hundreogørten glass fra et skap først:o))))

ØNSKER ALLE SOM ER INNOM EN FLOTT LØRDAGSKVELD!
 

2 kommentarer:

Ruths datter sa...

Så utrolig flink og smart du er. Får til alt mulig virker det som. Pent blir det også.
Klem

Birgitte sa...

Det var en veldig smart arbeidsbenk! Du er så flink med gjenbruk :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...