fredag 13. november 2015

Fra syrom til kontor....

 

Hei å hå å huttemegtu:)))

Når syrommet mitt var ferdig, var idèene til neste rom nesten klare:))
Sønnen brukte dette rommet til datarom og når han flyttet ut så det slik ut:o)))
Planleggingen min var nesten ferdig, men jeg hadde
 glemt alt rotet som sto igjen...
Mannen skjønte at jeg klødde for å få komme igang med maling og maling, så
han var snill og gjemte bort alt sammen - (men han har vist kontroll på det sa han)

 

Tak og vegger ble malt hvite og gulvet ble malt i sort:)
Etter det var gjort var det å kvitte seg med den stygge takspothen og
bytte den mot ei lysekrone i sort:)))
Lysekronen hadde vi på soverommet før vi pusset det opp i fargene
grått og natur, så da passet den ikke inn der:o)

 

Sønnen hadde en stor kontorpult i hjørnet og den fikk vi beholde..men i steden
for å ha den i hjørnet, så satt jeg den midt på veggen med den lengste delen ut i rommet:)

Det er skråtak her og høyden på det laveste er ca 130cm..tenkte å ha noen hyller
på den korte veggen, men først sjekket jeg Finn.no og der sto det en romdeler
som noen i nærheten her skulle gi bort!:)

Høyden på denne er 120cm:))
Tenk å ha sånn en flaks gang på gang for en si:o)
Permer og div. kontorting passer perfekt i en slik romdeler..
måtte bare male den litt først:)

 

Kontorstoler må en jo ha, så da gikk turen ut i haven:))
Var heldig å få to stoler av en nabo i sommer som jeg skulle ha sammen
med 4 andre rundt den store kabeltrommelen...og i sommer ble nesten
alt jeg kom over malt i en nydelig mintfarge:)))
Men nå står jo vinteren for tur og nå er to av stolene kommet inn her
og fått et par strøk med sort maling:))

 

Var også en tur ute i hagestua og nappet med meg en villsau:))))
Hovedfargene her er sort hvitt med et snev av kobber...hadde ikke sorte
skjermer, så kobberlampene har brun skjerm på seg på bilde (nå har de
fått sorte skjermer):))))

 

De brune skjermene var fine helt til lyset ble tent hihii, så jeg var ikke
treg med å skaffe meg sorte:))
Jula hadde de på tilbud til 19 kroner:)

 

Jeg er superfornøyd med dette rommet:)
Har ikke fått på plass alt av permer og diverse papirer men en vakker dag
blir det nok fullt med rot her også:o)))

 

Denne veggen som er av gips med tapet over måtte jeg fundere litt på...
Kan ikke tenke meg noe verre enn gipsvegger:o)
Men plutselig lyste idèlampa:))
Da jeg vet at stenderene står på en avstand med 60 cm var det bare å peile
seg inn:o))

 

........og vips en sortmalt bit av veggen med hvite hyller som er festet
med vanlige skruer i stenderene:))))
Denne veggen - hyllene er til mine ferdige salgsprodukter tenkte jeg:))

 

Mye moro en kan få til med litt maling:)

Ønsker alle en god helg!
 

1 kommentar:

Charlotte Neve Grün sa...

Sikke dog en smuk forvandling. Fantastisk rum.
Rigtig dejlig dag

Charlotte

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...