torsdag 12. november 2015

Mitt nye syrom eller roterom om du vil:))))

 

Etter at yngstesønn flyttet ut, fikk vi plutselig to ledige rom...
Da fikk jeg ideen med å flytte syrommet fra kjelleren og opp til 2.etage.
Lyst og luftig med nydelig panorama utsikt over Kristiansand:))

Dobbelsenga og en blytung tv benk sto igjen etter han....dobbelsenga som er
en kontinental seng tok vi med på hytta og la den på vent oppe på hemsen..
Jeg har en superidè med den...men det blir til våren hihi:))

Når hele rommet var tømt gikk vi igang med å male tak, vegger og gulv
i hvitt..+ alle møbler, benkeplate og bordlampen bl.a.:))

 

Jeg har stooorkosa meg med malekosten og møbleringen....og nå er alt
kommet på plass. Arbeidsbenken under skråtaket er til decoupage og stempeltrykk og
ellers litt smådilling av ting å tang:)

 

Videre rundt hjørnet har jeg "gamle" stoffer gnudd i sammen på
nederste hylle - for nå er jeg klar for nye stoffer og farger på de andre
hyllene:o)))
Har prøvd å holde hele rommet i hvitt med innslag av natur..for det kan fort
bli mye farger og "rot" på stoffer og bånd m.m..

 

Klippe og sybordet er to benkeplater som er lagt over 3 avsagde bokreoler:)))
Dette har jeg hatt noen år, men det har vært 5 cm for høyt i forhold
til en vanlig spisestol....så nå som det ble superflott på mitt nye syrom - måtte
mannen sage av 5 cm på alle beina (reolene):))))

 

Mannen lagde også en liten ekstra benk mellom bordet og veggen slik
at jeg fikk plass til den andre symaskinen:)
I mellom maskinene på veggen fikk jeg en såååå god idè på hvordan jeg
kunne oppbevare trådsnellene..
Skrudde inn noen lange skruer som passet til 
hullet på trådsnellene..

 

I tallerkenhylla har jeg noen bøker innen søm....Arbeidslampen på
bordet er steingammel og var i en egentlig fin grønnfarge....men...
nå er den blitt hvit:o))

 

Mitt lille kontor:))))
Utrolig hvor mye et slikt skatoll rommer..
I Norgesglassene en skimter litt av til venstre oppbevarer jeg 
tørket lavendel:)
( døren inn til syrommet er også blitt hvit etter bildet ble tatt):))

 

Jeg lager mye med decoupage på tekstil, og da er det kjekt med god
tørkeplass til alle motivene...

 

En smart idè til glidelåsene (etter min mening) er å skru i skruer på ei list og
bore hull i hver side for montering på vegg:)
Jeg brukte ei bildelist som mannen har laget og snudde den litt slik
at jeg fikk ei mini hylle over:))))

Over arbeidsbenken har jeg skrudd fast en hylleknekt på veggen og
surret en lampeledning med pæreholder i rundt - helt perfekt arbeidslys - så
ble det jo ganske tøft også:o))

Den siste uka har vi pusset opp yttergangen (som ikke var planlagt) og
den ble knallfin og kjempekoselig + noen gode idêer der også:o)))
Bilder kommer etterhvert..

Nå som syrommet er "perfekt" og "alle" rom i huset er pusset opp
er jeg klar for roligere dager...(trur eg ):)

Ha en fin fin kveld!!
 

3 kommentarer:

Edny sine puslerier sa...

Åhhh, dette må vel være norges mest delikate og gjennomtenkte hobbyrom. Blir helt matt over alt du får gjort. Og så mange praktiske detaljer. Glidelåsopphenget var smart;) Rommet du hadde fra før var jo også lekkert! Lykke til med dine kreative sysler fremover. Gleder meg til å se!

Birgitte sa...

Dette var gjennomført! Et flott utgangspunkt for å få frem kreativiteten :)

Lisbeth sa...

For en drøm av et rom :) Du er nå heldig da!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...