lørdag 14. november 2015

....og så ble yttergangen oppusset:)

 

Det var egentlig veldig fint før vi startet oppussingen, men.........
må man så må man:o))

 

Det hele startet med at vi skulle legge inn spother i taket i den
andre gangen...og  lysbryteren til takpunktet står gått plassert bak dette
store garderobeskapet......som er fastmontert i veggen..

 

Å fjerne skapet var jo ikke noe problem....men vi visste at det ville
bli et lite problem med å skjule mikroen som stikker 10 cm ut fra veggen..
- som sto godt skjult inni skapet før:o)
(Vi har kjøkkenet på andre side av denne veggen, og før vi flyttet
inn var dette en yttervegg, så ganske tykk:))

 

Men seeee å fint det ble!
Mikroovnen ble bygd inn og fikk luftedeksel eller hva det heter...
i den ene siden og resten fikk hønsenetting med ei "ramme"
av hamptau:))

Gråfargen heter Sober - 6303- Y43R utrolig fin!

Apotekerdisken var hvit før inkl. håndtakene....Den ble malt med
samme gråfarge og håndtakene fikk noen runder med
stålullen da jeg visste at det under var i kobber:o))

I taket har vi hengt opp ei armeringsmatte i kjetting fra taket som jeg
har liggende et par gamle kofferter:)

 

Sittebenken ble også malt i samme farge og både skinn og puter
kom bedre frem nå:)

 

Vasen på gulvet bak stolen malte jeg lys grå for et par år siden.....
og plutselig kom jeg på at den var i kobber, så frem med stålullen igjen:o))
(sønnen hadde den på rommet, men han har jo flyttet ut nå) :))

 

Før hadde jeg apotekerdisken inni kroken, men nå ble den kroken
til klær og sko:))
Mannen  lagde to nye lamper i taket ved å skråskjære et jernrør og montere
spother inni:)

 

Jeg er sååå fornøyd at det er nesten ikke til å tro:)))
Stokken midt på gulvet er stumtjener... og alle løveknaggene
fikk ei omgang med kobbersprayen:)

 

Fort gjort:)

 

På hver side av ytterdøra har vi hjortehode
 til nøkler å sånt;)

 

Bak denne "fotoveggen" skjuler baksiden av mikroovnen seg:o)
Ledningen ned til kontakten er malt i samme gråfarge:)

 

For 3 - 4 dager siden var jeg ute i hagen og plukket med meg
litt roser som sto i full knopp:)
Helt utrolig å ha det så mildt og fint i november.. 

 Vel vel, dette var denne gang:))))

Neste rom jeg skal vise dere er mitt nye malerom/gjesterom...
- en liten kreativ løsning der også:o))....

Ha en fin lørdag!

6 kommentarer:

Edny sine puslerier sa...

Så lekkert!!! Og jeg er enig i at det var veldig fint før også;) For ei løsning med mikroen! Hvor tar du det ifra? Syns jeg ser alle de kreative cellene som danser og smiler i hjernen din, og bare plinger hver gang en ny idé er født;)

Elis lille rede sa...

Det ble knallfint! Veldig fint før også, men som du sier, må man, så må man ;) Man blir jo litt lei av å se det samme hele tiden, og må ha forandring. Det har sneket seg inn mørkere farver litt etter litt i mitt hvite hjem også....:P Ha en toppers lørdag. Klem fra Eli :)

Guro Eriksen sa...

Lekkert altså! Jeg syns du har det så utrolig fint hjemme hos deg! :)

God helg fra meg, og takk for hyggelig kommentar på det jeg har laget :)

liven sa...

Veldig koselig, mørk og mystisk 😃
Som du har jobbet da, og så masse fin og kreativ inspirasjon hos deg😃
Er selv i malemodus for tiden og holder på med mitt tredje rom nå. Ikke så omfattende prosjekter som hos deg da.
Gøy å følge med.
Bruker selv bare Instagram nå men kjekt at noen fortsetter å blogge 👍

Engledrømmer sa...

Så veldig fint!
Ønsker deg en fin dag.

Tonje sa...

Kjempefint!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...