fredag 4. desember 2015

Bursdag - bryllupsdag og noen idèer:)

 

Hei å hå som tida går:))

Onsdag 2.des hadde jeg bursdag.....og som en ser av kortet på den herlige
rosebuketten var det ikke 29 jeg ble, selv om jeg føler meg mer
i den leia:o)))))
( blomstervasen er et norgesglass med heklet trekk av hampsnøre):)

 

Nydelige rosebuketter fra sønnene og svigerdøtrene...Av mannen fikk jeg
to herlige rosebuketter. En for bursdagen og en for "dagen derpå" - for
den 3. des hadde vi 32 års bryllupsdag!:)

 

Jeg lagde ribbe med fløtesaus til middag -
og mannen ordnet med kakene......:)

 

Mens ribba sto i ovnen lagde jeg (mannen) to lykter til veggen:))
De er laget av trestykker som er over 70 år gamle.
De er fra taket på låven hos svigers og som vi sparte på da de rev og
bygde nytt fjøs i sommer....
Trestykkene er syltynne og oppfører seg nesten som flatbrød så mannen
boret hull på midten først...så boret han hull i en slangeklemme og satt på plass
glasset og strammet til slangeklemmen til glasset satt godt fast..
Jeg har brukt et syltetøglass som har en kant litt nede 
hvor slangeklemmen er under...

 

Til middagsbordet pyntet jeg med selvlagde serviettringer av bjørkenever...
og pyntet litt ekstra med gran fra hagen. 
Bjørkeneveren surret jeg fast med hampsnøre..

 

Gjestene ble møtt av to nylagde islykter ved døren....
Tenkte først å lage ordentlig islykter i form og så i fryseren - men med
9 varmegrader ute, så var det jo litt usikkert på om det ville være
noe is igjen da gjestene kom..
....så jeg fusket og lagde to av eggehvite og litt farin:)))))

 

Denne superskjønne uglen er gave til meg selv...Jeg fant den på bloggen
til Edny sine puslerier og ble helt oppslukt i denne herligheten og måtte spørre
om det var mulig å få kjøpt en slik...Edny er helt utrolig kreativ og lager
så mye fint i søm og ting hun finner i naturen..
Dere må bare ta turen innom bloggen hennes og se selv på alt hun lager..
I pakken lå det også en herlig engel som jeg fikk i gave.. nå pynter
både uglen og engelen opp i den nyoppusset gangen:)

 

For noen dager siden kjøpte jeg nye kakebokser bare fordi jeg 
likte mønsteret så godt:)))
...men en trenger jo ikke ha småkaker i disse...den ene har jeg plantet
3 hvite svibler i :))))
( i gårkveld fikk jeg laget 3 slag med julebakst - og i dag måtte jeg ut
 å kjøpe flere kakebokser))))

Vel vel...
Ønsker dere alle en nydelig helg!
 

5 kommentarer:

Christina Mari sa...

Så flotte bilder!
Vil tro gjestene storkoset seg i det flotte huset.
Gratulerer så masse med stordagen.
Ha en fin kveld.
Klem Christina

edny sine puslerier sa...

Gratulerer så mye med dagene! Jeg visste jo ikke at du hadde bursdag da jeg sendte engelen, så det var bare flaks;) Koselig å se mine ting hos deg.
Så fint du hadde laget det til selskap. Smarte vegglykter, og serviettringene er akkurat i min ånd. Og så flink kakebaker du har. Fine og fortjente blomsterbuketter.

Edny sine puslerier sa...

Profilen min ble så rar, så jeg må prøve igjen for å sjekke om det ble riktig.

Elis lille rede sa...

Gratulerer så mye med vel overstått :) Ha en fin-fin lørdag! Klem fra Eli :)

Antjes blogg sa...

Gratulerer så mye med bursdagen og så mye flott som har kommet i bloggen igjen ... Gleder meg alltid over nye innlegg, så mange kreative sprang av alt mulig ... Fantastisk flott ! Håper du fortsetter sånn. Ha en fin adventstiden !!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...