torsdag 4. februar 2016

DeLonghi Multifry frityrkoker .......igjen:))

 

Hei å hå på dere:))

Som nevnt i sist innlegg er jeg tilbake fra "ferien"...... så i de siste
dager har jeg jobbet med nettbutikken/lageret -
 ryddet og sortert og er snart klar for kreative dager:o)))

Innimellom alt og ingenting er det min nye frityrkoker som 
får kjørt seg:))
Er skikkelig fornøyd med denne maskinen fra Elkjøp
og all mat blir helt perfekt!:)

Jeg prøvde også å lage en kake i denne - marmorkake etter en oppskrift
fra DeLonghi sine hjemmesider.......og den smakte marmorkake hihihi...skulle
steke den 15 min, men det var litt for lite, så jeg økte tiden med 10 min:)
I panna/gryta tok jeg ut den rørespaden som vender småtingene.....
 og la bakepapir i bunnen. Etter steking
løftet jeg panna over på rist for avkjøling før jeg velvet kaka ut av forma:o))
Kjempegod!:)

 

Før jeg visste at jeg skulle kjøpe meg en frityrkoker eller multikoker
hadde jeg planer om å lage chips/pommes frites i gryte med smult/olje...og
bestillte fra nett en bølgekniv (for et proffere resultat) hihihihihihi..
Den kom for noen dager siden i posten, og nå er den også
testet ut:o)))

 

Her en kveld da mannen jobbet seint......ble det hamburger og
hjemmelaget hamburgerbrød til kvelds:)))

Rå hamburger bruker ca 16-17 minutter i denne og får en fin stekeskorpe
og saftig og gode inni:)
Hamburgerbrødene stekte jeg i ovnen litt før, så de var medgjørlige til
deling når hamburgerene var ferdig:o))
Snakk om snaddermat og så enkelt da - bare legge i og lukke igjen
så "tenker" maskinen på resten:))
- ellers har det tendenser til å bli akkurat litt for varmt
eller kaldt i ei vanlig stekepanne..:o))))

Vel vel....løp å kjøp og ha en fin fin kveld!:)

Ingen kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...