mandag 13. juni 2016

Effektivt middel mot brunsnegler og enkelt minidrivhus:)

 

Oppdaget en brunsnegle som satt og storkoste seg
 i salaten her om dagen..........og kaffekjerring som jeg er, var det ikke
lenge før jeg hadde fyllt opp et lite spann med kaffegrut:))))

Jeg strødde på litt kaffegrut her og der rundt salatene og siden da har jeg 
ikke sett noe mere til de ekle brune sneglene:o)))
- eller skimtet en liten en, men da var det bare å strø på litt til..
(kaffegruten vil jo etterhvert forsvinne ned i jorda)

 

Deilig når " det enkle er ofte det beste " virker:))))

En annen enkel ting jeg har forsøkt for å holde kattene unna pallekarmene
som nettopp er blitt fyllt med jord - er å spraye eddik rundt hele på selve
treverket..
( de tror jo at de har fått en ny utedo om jeg ikke gjør noe) :)
bare pass på å ikke treff noe grønt med eddiken - for den dreper alt som er grønt..

 

Så til drivhuset..................:))))

- om det er best er det nok ikke, men at det er enkelt er helt sikkert:o)
 Jeg skjærte av bunnen på ei plastflaske og satt i jorda......da blir det godt
og varmt inni der samtidig som det beskytter for innpåslitne småkryp og
med et lite luftehull i toppen:) blir det bare snasen:))))

Ønsker alle en ny fin uke!
 

4 kommentarer:

Ruths datter sa...

Gode råd er bra når det gjelder de brune ekle. Smart drivhus.
Klemz

Edny sine puslerier sa...

Kjekke, enkle og billige tips. Det skal jeg ha i tankene når (om) problemet dukker opp. Tusen takk :-) Har faktisk ikke brunsnegl enda...

Caroline sa...

Du er så kreativ!Gode tips!
Det er så frodig å fint hos deg:)

Ønsker deg fine dager:)

Klem Caroline

Endresen sa...

Her var det jammen fullt av kreative og flotte ideer! Kjenner det klør litt i fingrene etter å prøve ut noen av dem hjemme hos meg!

http://endresen.nu/

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...