tirsdag 30. august 2016

Hagestue før og (nesten) etter på hytta:)))

 

Slik så det ut før ferien...........og jeg hadde de store planene med fornyelse
her inni kroken:)
(selv om jeg var fornøyd med slik det så ut hihi - forandring fryder)

 

Hagemøblene tok vi med hjem ei helg før ferien.....og med på ferielasset
opp tok vi med 4 stk engangs paller:)
De er 1 x 1 meter så jeg tenkte at dette måtte jo bli helt toppers til rygg:)

 

Og rygg ble det..........men jeg glemte de tømmerstokkene som tar en del av
ryggplassen, så jeg måtte sage av litt av ei palle for å få en hel rygg og da håpe på
at det skulle dukke opp ei palle til et sted:)

Hjørnesofaen er laget av ei kontinental seng med 4 madrasser og ben:))
Den hadde vi plutselig til overs når yngstesønn flyttet ut i fjor høst...

Og med "ny" sofa her måtte det nytt bord også:))
Kabeltrommelen ville jeg ha til bordbein og da spikre på planker over.....

 

Bordet ble knallfint etter min mening:)
Men trekket (pleddet) jeg kjøpte til sofaen skurret veldig i øynene;)) men det
fikk duge en stund:))
Putene er også noe "rusk og rask" jeg samlet sammen til jeg får tak i riktig
form og farge hihihi;)

 

Nesten ferdig........
Trommelen under bordet ble malt i brunsort og bordplaten beiset
i værbitt tre.
Trekket til sofaen fant jeg på hemsen - det var et sengeteppe på 260 x 260cm
og det klippet jeg enkelt bare i to:o)))
Helt perfekt å kunne bruke det her:)

Veggen helt til høyre hvor jeg hadde spikret opp pinner som beveren
hadde hugget ble fornyet med lekter og restene fra disse ble til
avlastningsbenk i enden av sofaen oppå ei europalle som ble saget av litt på høyden:) 

 

Så langt er jeg mere enn fornøyd:)))
Myk å deilig sofa som en kan slenge beina oppi uten å stange borti
armlene:))))

Putene for ligge en stund til......men plutselig kommer jeg vel over et stoff
som "roper" etter meg;).......tenkte å sy 6 -7 store puter på 70 x 60 cm eller no
og heller bare ha noen få små foran.. 

 

Ble ikke helt "før og etter" bilder for midt oppi dette prosjektet
tok jeg ribbeinet og da sa det stopp gitt - ville jo ha malt vegger og tak også + + + 
og støpt en murvegg ved grillen i hjørnet m.m.
Ikke det at mannen tilbøy seg rett som det var om hjelp - det er bare det
at jeg vil helst gjøre alt sjøl - selv om han var til god hjelp i dette
lille prosjektet mitt:)

Ha en fin dag dere!

Ingen kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...