fredag 2. september 2016

Høsting, sylting og et supertips til etikettene..........

 

Hei å god fredag!!!

Denne helga blir det "arbeid" i kjøkkenet:))))
Planen er å lage syltetøy av diverse bær......ta frø av "de beste" tomatene m.m.

Etter ferien har vi hatt et par dagsturer opp til hytta for å hente stilas
og materialer til sønnen som skal bygge ut kjøkkenet og da benyttet
jeg anledningen til å plukke tyttebær i "hagen":)

 

Fikk et supertips av samme sønn og svigerdatter hvordan en enkelt limer
etiketter på flasker eller glass..........
Dette testet jeg i går da jeg tok frø fra noen tomater:)

I dag har jeg laget etiketter i redigeringsprogrammet Photoscape og printet ut...
Ser ut til at det ble de største bildene som ble best:)

 

"orginalbildet"

 

I går fikk jeg tatt frø fra cherrytomatene og testen med etiketten ble
laget fort og galt:)))
Det enkle er igjen det beste...jeg har brukt melk som lim!
Helt utrolig - penslet bare på litt på baksiden av etiketten og festet
det på glasset..

 

Og det sitter som heia:)))
Derfor måtte jeg lage nye "fine" etiketter til tyttebærsyltet i dag :o)))) 
Moro med sine egne etiketter på syltetøyet
 om en skal gi bort noe:)

 

Ellers er potetene jeg satt rundt omkring i bøtter tatt opp og de ble
såååååååå fine og sååååååååå gode - hadde ikke mange så de er
alt spist opp:)))

 

Tomater og agurker høstes nesten daglig.........
Har et prosjekt i drivhuset, så jeg er litt for kjapp med å ta inn
tomatene nå..men de blir fort røde i vinduskarmen:))
- skal ommøblere litt i "åkeren" og har fått 7 små nusselige
pallekarmer til dette bruk:o)))

 

Og innimellom klargjøres hagen for våren 2017:o))))
Vi har laget trapper, gangstier og satt ned store pallekarmer....
Utenfor drivhuset har jeg rabarbra, stikkelsbær og solbær....langs den 
smale trappa har jeg to hageblåbær på venstre side
og planen for neste uke er å flytte
ned tre bringebærbusker til høyre siden.....jordbærplanter har jeg en del
av på andre siden av huset der det er sol hele dagen, så pynten til
safarikaken er innen rekkevidde :o))))

Ønsker dere alle en riktig så god helg!
 

1 kommentar:

Caroline sa...

Heisann:)
Blir helt imponert over alt du får til!
Så herlig å kunne høste av det en selv har i hagen,du er heldig!
Å alt begynt å planlegge hagen 2017,skulle ønske det var meg som hadde kommet så langt...Ligger ganske langt etter med en baby i hus,men,alt til sin tid heter det vel så fint:)
Ønsker deg fortsatt fine sensommerdager!
Klem Caroline

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...