lørdag 10. september 2016

Jordpresse og persienneklipp:o)))

 

Heisann!:)

Har mange små og noen store prosjekter på gang nå.........og plutselig
kommer jeg på flere idèer.
Det "beste" er de gangene jeg tenker høyt og mannen forsvinner ut i
"snekkerboden" og kommer inn med f.eks. en jordpresser:o))))

Kjempegrei å ha en slik når en skal så frø........

 

Synes den første han lagde var helt utrolig fin, så jeg var rask med
å finne frem de såpottene som jeg bruker mest - og vips
så lagde han to stk til :))
Tror jeg skal beise eller male de sånn at jeg
 også har deltatt i arbeidet hihhi:o)))

Nå er det ikke den store så sesongen men synes det er greit å få
ting å tang på plass etterhvert som en 
kommer på hva en trenger.....

 

Merkepinner er jo helt nødvendig å ha, så i går ble sånn
opptenningspinner fra Biltema saget i to (av mannen igjen) og de
ble også helt ok.............helt til i dag da jeg kom på en annen idè:))

 

Vi har de siste dagene hatt en skikkelig ryddesjau i heimen og da blir det
alltid noe som blir liggende på vent....som disse persiennene...
De ble tatt ned i fjor fra syrommet da jeg heller ville ha noen
fine liftgardiner der:o)))........og i dag kom de virkelig til nytte igjen:)))

 

Her har jeg klippet av endene fra den ene siden og fikk da 67 stk. på 15 cm:))
Så skriver jeg på med sølvtusj:)))

 

Min lille arbeidsbenk på planterommet...........
Det brettet som er beregnet for å vaske grillristen i er helt
supert å ha til å grise med jord å sånt:)

Ei plastflaske med kork og hull i er også greit når en skal
vanne bitte bitte litt:))
Her har jeg merkepinnene på hyllen 
 i glass med heklet trekk av hamptau rundt:o)) 

 

Det er nå kommet lys i to av hyllene:))) og jeg har startet litt med å så.......
Det jeg har sådd her er stauder........mulig jeg er litt for sein eller litt for tidlig
men gjort er gjort og nå skal jeg sette de ut og vente på vinteren hihihi
neida...eller joda:o)))

Staudefrø trenger en kuldeperiode for å spire.........har jeg lest...og så
skal de egentlig sås helt ferske, så jeg får bare se hva som skjer
med de til våren:)))))
Har sådd Lupin, Akeleie, Peon, Perleblomst og noe vi her i Kr.Sand
kaller for Flekkerøygress:) Tror de heter Sølvarve - det er iallefall sølvblader
og blomstene er hvite.........

Ønsker alle som er innom en superfin helg!
 

1 kommentar:

Kort og Søm sa...

Så kjekt med en handy mann :)
og så fint å ha noe som er tilpasset pottene dine,
heldig du!

Ha en fin dag!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...