mandag 26. september 2016

Solur, bryggelys og rørte tyttebær..........

 

Hei og hoppsann:)

På hytta har jeg laget et solur nede ved vannet slik at jeg har
god sikt fra "alle" steder rundt hytta:)
Pga høye trær bak hytta mot øst, treffer ikke sola tallene før kl 09 men så
treffer den tallene resten av dagen og helt til halv 9 på kvelden - midtsommer:)
Helt perfekt spør du meg:))

 

Det er noen år siden jeg laget denne..........og hver høst når det 
blir flom forsvinner hele soluret under vann....
Men den virker fremdeles:)))

 

I ferien brukte jeg en hel dag på å stille klokka:o))))) eller
sjekke om den gikk riktig og det gjorde den:)
- måtte luke også da den var helt igjengrodd..........og tallene fikk
en ny runde med sprittusjen:))

 

Brygga fikk også en oppjustering i ferien........12v lys langs begge sider
og helt ytterst et rødt og grønt lys:))
Ledningen er strukket (gravd ned) opp til hytta og avpå bryteren
har vi i ganga:)) 

 

Vi var på hytta i helga og jeg fikk plukket siste rest med tyttebær:)))
Trodde jeg hadde plukket resten men bak hytta i "mørket" der sto de
fineste bær og bare ventet på å bli med hjem:o))))
Jeg liker bare Nora sine til div. middager..........så det er ikke enkelt
å smake seg frem til mengde sukker men jeg har i sånn ca halvparten
av vekta på bærene med sukker...
Mannen har rørte tyttebær på skiva så nå tror jeg han har så det 
holder ei stund .o))))

ØNSKER DERE ALLE EN FIN DAG !

Ingen kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...