søndag 4. september 2016

Tomatsaus og forberedelser til planterommet....:))

 

Hei å hå !:)

I går laget jeg tomatsaus - en grunnoppskrift til pizza og spaghetti..
Oppskriften er like hjemmelaget som tomatene fra drivhuset
jeg brukte:))))

Jeg brukte 6 vanlig store tomater - to av de var kansje litt mindre...
1 stor ts oregano krydder
1 stor ts chillikrydder
litt salt og pepper
noen dråper sitron
En halv finhakket løk

Kjørte alt sammen i foodprosessoren.........

 

Kunne sikkert ha brukt blenderen eller stavmikseren...men 
man tar hva man har innen rekkevidde:o))))

I gryta har jeg et par ss olivenolje......

 

Jeg presset massen gjennom silen slik at skall og frø ble liggende igjen:)
Kokte det en stund på svak varme...........

 

Og vips så fikk jeg den beste tomatsausen
 jeg noen gang har smakt :o))))

 

Den ble testet i gårlveld på pizzaen........
der resten av fyllet inneholdt stekt løk (den andre halvdelen):)
1 pk bacon i skiver
litt påleggskinke
4 - 5 cherrytomater i skiver
og revet ost:)

 

Ellers så er jeg i full gang med forberedelser til et planterom.......
Skal bruke et rom i kjelleren bare til planter, frø, og jord slik at jeg kan
starte såing tidlig......

Jeg har kjøpt 2 reoler som jeg (mannen) skal montere lysamaturer under hver hylle.
Noen skobrett til å ha i hyllene til nysådde planter - greit når en skal vanne:))
Og et stort brett ( Vaskebrett til grillrist) til å grise oppi med jord når
en skal plante om eller no sånt - som jeg skal ha på
arbeidsbenken:))

Gleder meg veldig..........Nå gjenstår det bare å få ryddet bort
alt "rot" fra det rommet....og det tar litt tid nå som vi har fått sommeren
tilbake her i sør og da er det bedre å være ute i sola enn å stå
med nesa nedi rot i en kjeller:o)))

Ha en fin kveld!

Ingen kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...