onsdag 14. september 2016

"Vår rengjøring" i drivhuset:)

 

I går ble jeg ferdig med "vår-rengjøringen" og ommøbleringen i drivhuset...
Fant ut at jeg hadde noen ledige plasser her og der...

Mye arbeid - men det er jo så moro når en blir ferdig og ikke minst
bli 100% fornøyd:))

Jeg har en del pallekarmer liggende og hadde regnet ut veldig
fort og GALT hvor de skulle plasseres.....

 

Men.......så var det det med teori og praksis da:o)))
Tenkte ikke på at beslagene i hjørnene bygget en del i bredde...så her
ble det for smalt til å få karmen helt inn.........

Tenke tenke tenke.........til mannen kom med en idè:)

 

Han saget bare av et par cm på langs av reolen og smokket
pallekarmene på plass:o))))

 

Det ble kjempebra....men de andre jeg skulle ha videre i den leia
bygget jo like mye, så jeg i tenkeboksen igjen..
Frem og tilbake vri og snu......måtte jo prøve å få tettet alle 
ledige "hull".

 

Her tror jeg at jeg er ferdig og har lagt fiberduk i bunnen......
Prøver jo å tenke på hvem som skal bo og vokse opp her til våren:o)))

 

I går var vi oppe til hytta en svipptur.....og der hadde vi noen lecablokker
liggende....og da ble det ny ommøblering i drivhuset
 når vi kom hjem med disse:)
Nå er alle ledige plasser fylt igjen og jeg er klar for våren hihihi:)

 

Alle kassene/lecablokkene har fått fiberduk og et lag med lecakuler
til drenering....
Agurkplantene som synger på siste vers kan få stå en stund til....
ser det er en agurk som har slengt seg på hylla:o))))
- tenke å la den bli godt moden så jeg kan ta frø av den....

 

For 3-4 dager siden sådde jeg kattegress og nå spirer det for fullt:))
En av sønnene har kjøpt to katter som for tiden er innekatter så da
må de ha litt grøntfòr:o))

I morra har jeg et spennende prosjekt.......begynte litt på det i dag
og nå står det til tørk:))))

Ha en fin dag dere!

1 kommentar:

Trollstuben Foto sa...

Hallo fruen
Du er så aktiv at jeg blir helt sliten jeg.
Du har så mye gode ideer Janne og er superkreativ.
Alltid gøy å se hva du finne på.
På gjensyn.
Ha en god natt og klems fra meg.
K.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...