fredag 14. oktober 2016

D I Y - Hyller.....

 

Da låven på gården Nesland ble revet for å gi plass til en ny, fikk vi løsnet forsiktig
små og skjøre treplater fra taket som lå på samme måte som takstein..
Disse trestykkene er det svigerfar som har saget til i ungdommen, så de er
ca 70 år gamle nå:)

I dag tenkte jeg at jeg ville forsøke å lage et par hyller.......
Kjøpte kjetting og kroker..

 

Kjettingen var på 2 meter så den ble klippet i 4 like lengder:)
Krokene ble skrudd til veggen - kjettingen tredd på og trestykket inni der:)

 

Moro å ta vare på slike gamle ting som en kan pynte opp med:)
Disse henger på vei ned til soverommet og  neste plan for denne veggen er
å lage noen bilder med ramme av sånne trestykker...- har en del liggende av disse:o)))

 

Veldig enkel måte å lage hylle på:)
men vell så bra:)

 

Lagde også en hylle til stua med hamptau som oppheng:)

 

Tenkte det kunne være fint med ei hylle til fyrstikkesker, lighter m.m.
borte ved ovnen:))
Nå mangler det bare litt bjørkeved i kurven, så er jeg
 klar for kulda:))

 

Sjekket just værdataene........brrrr.
Godt vi har varmepumpe til veden er på plass:))

I dag fikk jeg tatt bilder av soverommet - men de ligger i apparatet enda
så jeg får ta en titt etterpå å se om det er noe jeg kan bruke
å vise frem:)))

GOD HELG!

1 kommentar:

Lisbeth sa...

Så kule hyller - og så så enkle😊. Takk for tips👍🏻

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...