tirsdag 11. oktober 2016

Overføring av bilder til tre......

 

I dag ble jeg ferdig med et lite bildeprosjekt:))

Egentlig skulle jeg vise dere soverommet etter forvandlingen der, men
fremdeles mangler det en liten (stor) ting å få på plass:))
Det dukker stadig opp nye prosjekter som jeg bare må gjøre først - eller
rettere sagt teste ut:)

I går printet jeg ut (speilvendt) noen bilder....fant tilfeldig en treplate i boden....
og limte de på med motivet ned..

 

Penslet godt med "lakklim medium" og lot det tørke til idag..

I dag startet jeg forsiktig med å fukte ei fille og gnikke papiret av slik
at bare motivet ble igjen på platen..
En må ha en laserprinter - men vet at noen av de andre også virker
- poenget er at sverten må tåle vann..:)

 

Treplaten var litt ujevn men tenkte at jeg ikke ville legge for mye
arbeid i den før jeg ble ferdig med bildene - om jeg ikke skulle få det til:o)))

Men synes det ble helt snasen:)) så da var det ut i boden
 å finsage platen sånn passelig rett iallefall:))

 

Når platen var ferdig synes jeg det ble for stor kontrast i mellom bildene
så da tok jeg et par ss maling og blandet det med litt vann slik at det nesten
ble som en mørk beis som jeg strøk på i mellom:))

 

Når malingen var tørket, penslet jeg over alt med samme type lim som
jeg brukte til å lime på bildene med for å forsegle det:)

 

Og når det var tørket boret jeg hull der skruene skal være.......
Er litt usikker på hvor jeg skal henge det men tror det blir her i yttergangen:)

Dette var skikkelig moro, så mulig det blir flere "nye" bilder rundt
om på veggene......

Ha en fin fin kveld!

3 kommentarer:

Christina Mari sa...

Den ble jo kjempe fin! Takk for at du deler slike tips .
Ha en god natt.
Klem Christina

Anonym sa...

Så flott:)

Bodil sa...

Så flott, og for ein super ide :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...