fredag 23. desember 2016

GOD JUL!!!

 

Dagen før dagen og jeg er snart klar til julefeiring:))
Vi blir litt her og der i jula, så i dag har jeg laget middag og dessert
til bl.a hyttelivet:)))) 

Juletreet pyntet jeg sist lørdag og søndagen var barn og svigerbarn til
"julemiddag" 

 

Idag har jeg laget ribbe, kokt ferdig poteter, gulrøtter og rosenkål som
jeg har vakumert.....Har testet dette før og potetene er som
nykokte flere dager etterpå:))

 

Laget også en ny porsjon sjokolade med fyll:)
I sjokoladehjertene er det melis, eggehvite og bringebæressens og
i de andre er det melis, eggehvite og peppermynteolje...
Lagde fyllet ganske tyntflytene - 250 gr melis og 2 eggehviter..
var spent på om det ville stivne nok til å få smurt over sjokoladen, men det
gikk så greit atte:))))
Og de ble sinnsykt gode!;)

Nå er jeg nettopp ferdig med å lage riskrem og hjemmelaget
rød saus:)
Venter bare på at sausen skal kjøle seg litt og da kjøre den noen runder
i foodprosessoren....
Sausen lagde jeg av 200gr jordbær som jeg hadde liggende i frysen
100gr melis og 1/2 dl vann som jeg kokte sammen et par min.

 

Lagde noen islykter her om dagen i "håp" om at det skulle bli
kaldere................men med 8 -9 varmegrader ute, kunne en nesten
se hvordan de smeltet bort:))))

 

.......så da er det bare å ty til den kreative måten å få til ei
"islykt"
Det gjøres enkelt ved å helle eggehvite i et glass og snurre det rundt litt og
så helle i sukker og snurre rundt igjen............og vips en islykt:))))

 

Da vil jeg ønske dere alle som er innom her på bloggen en
riktig god jul - kos dere masse!!!

Ingen kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...