lørdag 11. februar 2017

Fra låvetak til taklampe:)

 

I dag ble jeg ferdig med mitt taklampe-prosjekt......
og jeg ble veldig fornøyd:)

 

Jeg hadde et par små kjerrehjul liggende som jeg tenkte jeg kunne
bruke det ene til grunnstammen:)
Materialene kommer fra låvetaket på gården til svigers....

 

Først så festet jeg de rundt kjerrehjulet med små skruer og fortsatte å
bygge og bygge på kryss og tvers til jeg mente
 det lignet en "skjerm":)

 

Fordelen med kjerrehjulet er at det hadde samme farge som materialene - litt
sånn værbitt kan en si:)
Og hullet i midten passet perfekt når pæreholderen
 med ledning skulle på plass...

 

Så skal det testes........tenkte først å bruke en kjetting til
oppheng i midten, men det ble ikke så bra siden materialene
hadde forskjellig tyngde....
(her henger den i lampeledningen)

 

Prøvde så med sisaltau som jeg festet i tre av spilene, og da ble 
det helt knallbra:))

 

Nå henger den i taket over trappa ned til soverommet vårt:)))
Her er det ca 3 meters høyde, så mannen måtte balangsere i toppen
av gardintrappa når den skulle på plass :o)

 

Skikkelig bonderomantisk lykke dette:))) 

HA EN FIN LØRDAG !!
 

Ingen kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...