torsdag 16. mars 2017

DIY - Bestikkholder

 

En sommerslig bestikkholder ble til i går............Tenkte å ha denne til
biffbestikket og kansje et par krydderplanter eller en fin flaske med hjemmelaget
dressing f.eks:)

 

........Og det skal ikke mye til for å lage en slik..
4 hermetikkbokser - jeg brukte de små som kattematen kommer i :))
Hvis du åpner boksene med boksåpner unngår du den skarpe kanten..
 
Ett trestykke som sages til etter hvor mange bokser du vil bruke..

Ja, så må du jo ha en drill, skruer og bor..

 

Trestykket jeg fant i nærheten:)) var noe tynt, så jeg limte to stk sammen:)
..og mens limet tørket malte jeg boksene utvendig:)

 

Når alle delene var malt var jeg på leting etter noe jeg kunne 
bruke til håndtak...
Trestykket er ca 2 cm bredt så jeg klippet av noe fra et 
gammelt skinnbelte:))

 

Brukte sorte møbelstifter, men for at de ikke skulle "forsvinne" på det
sorte belte fant jeg to nesten blanke skiver for å ha i mellom:)))

 

Synes dette ble litt tøft:))

 

Når "veggen" med håntak var klar fant jeg frem drill med bor for
metall og små skruer........
Boret hull i boksene før jeg malte de innvendig og under:)

 

Nå er det bare å vente bittelitt på at malingen skal tørke:))

 

Jeg satte boksene der jeg ville ha de og merket av med ei nål hvor jeg
skulle bore hull...
Lurt å bore hullet litt på skrå for da blir det enklere
når en skal skru fast boksene etterpå.))
Jeg malte siste strøk når alt var montert fast da jeg samtidig fikk
malt over de blanke skruene:))

 

Så var det bare å teste:))))
Siden det er 4 bokser kan en jo ha alt bestikket - kniv, gaffel
skje og teskje..men jeg går for biffbestikk med noko attåt:o)))

 

Da er det bare å vente på grillsesongen:))) 

Ha en fin fin dag dere!

1 kommentar:

Lisbet sa...

Bestikkholderen din ble knallfin :-) Har sett noe lignende på nette tidligere men da med 3 bokser på vær side. Kan jo brukes til mye annet også, når det ikke er grillsesong :-)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...