tirsdag 21. mars 2017

DIY - Lysfat i tre....

 

I dag har jeg laget meg et nytt lysfat til stuebordet:))
 Det er veldig enkelt og veldig kjapt å lage.... 

 

Hadde en hvit bunnplate liggene - eller måtte sage den til litt:)
Så saget jeg 2 stk på 30cm og 2stk på 20 cm fra "ei list"(gratis fra byggevarehusene)
Og ville ha hamptau til håndtak..
Jeg startet så med å bore litt hull i de korte sidene til håndtakene..

 

Fylte hullet med lim og festet hamptaubitene...

 

Listene er ubehandlet så de ville jeg beise..men bunnplata var hvit, så den
fikk serviett på - decoupage:))
Dette må tørke litt - så da ble litt kaffe på meg:o)))

 

Etter det limte jeg på alle sidene med trelim til bunnen......og med hverandre:)
Når det hadde tørket snudde jeg brettet og spikret det fast med stiftepistolen..
Og så var det klar for å beises:))

 

Jeg måtte bare få testet dette på bordet...men har igjen og pusse
det litt i kantene..

 

Jeg er superfornøyd - igjen:)))
- og har et lysfat som ingen andre har:o)))

Har laget en ny bestikkholder også idag - men akkurat nå kom jeg
på at jeg kan gjøre den enda finere...så nå går jeg opp
på hobbyrommet........

Sjalabais...vi blogges!:)
 

1 kommentar:

Edny sine puslerier sa...

For et fint og koselig fat du har laget! Du er så flink å utnytte alt.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...