mandag 24. april 2017

"kuvøse" til drivhus og "ny" frø-oppbevaring-hylle til planterommet:)

 

Ja, i denne kulda som vi har her så trengs det en "kuvøse" i drivhuset:)))
- eller poenget var at jeg fikk ekstra hylleplass:o)
Men det luner litt ekstra samtidig - i dag fikk jeg lagt en tykk fiberduk på
gulvet siden det trekker litt mellom terrassebordene.....

 

Har plass til 12 såbrett, men etterhvert skal jeg sette inn en og en plante
på skobrett som er supegreit å ha når en skal vanne...

 

Har en kjellerreol innerst i drivhuset som vi lagde to ekstra hyller til og der
har jeg også plass til 12 såbrett:)))) 
Men nå håper jeg virkelig det kan bli varmere slik at jeg kan få plantet
ut noe av småttisene:)))
På hver side av reolen og rundt hjørne
har jeg laget ei ramme med hønsenetting om det skulle havne
noen klatreplanter her:o))))

 

Slik så det ut før....nå har lecablokkene flyttet ut foran hageboden og
venter i spenning på hva som havner oppi
 disse av det som spirer:)))
Har 10-12 pallerkarmer også som venter på div.planter:o)

 

På planterommet har det kommet en "ny" reol med 56 skuffer som jeg skal ha
til frøpakkene:)))
Mannen hadde denne i garasjen men her om dagen ble det en
fornyelse der ute, og da han spurte om jeg kunne bruke denne til noe...så jeg
liksom alle frøpakkene pent på rad og rekke i denne:o)
Dybden er ca 30cm så jeg har trukket den ut fra veggen og lagt på ei benkeplate
(som ikke passer helt) så da har jeg god plass til rot både oppå og bak:o)))

 

Jeg tok meg ei runde i drivhuset og på planterommet og noterte ned hva som
jeg hadde sådd.......så lagde jeg bilder med navn som passet til skuffene i reolen
og printet, klippet og stiftet de fast:))

 

Men akkurat i det jeg skulle stifte de fast, så fant
 jeg ut at den måtte males først:o))))

 

Ble jo så bra atte:)))
På benken står det noen "backup" planter sånn i tilfelle:))
men håper jo det blir frukter av såingen min da:))

 

Begynner å bli bra nå på planterommet:)
Nå har jeg funnet frem "100" plastpotter som jeg har gjemt på....og
nå skal de til vask, så skal jeg rydde og sortere i reolen på motsatt side
av frøreolen:))
Deilig å få system og ikke minst se hva en har:o)))

Ha en fin fin kveld!

Ingen kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...