torsdag 25. mai 2017

Balkong-terrasse-veranda.........til drivhuset:)

 

Ja, hva skal "barnet" hete (?)
Vel, vi har iallefall laget en platting ved siden av drivhuset...Tror det var
mannens idè:) 
Det var en stygg skråning der tidligere og nesten helt umulig å få noe
fornuftig til å gro der..
så da mannen foreslo om jeg ville ha en platting der - eller enda et drivhus
- ville jeg jo egentlig ha begge deler:o))))
Men her passet det best med en platting.)
( har drivhusplaner på en annen plass i hagen - må bare sage ned noen trær først):)))))

 

Først måtte jeg redde et japankirsebærtre og en annen busk som jeg 
ikke vet navnet på og en solbærbusk og en rabarbra... med god hjelp fra mannen:)
Jeg sliter litt med prolapsen i nakken så jeg tar det litt piano innimellom..

 

Mannen hadde noen jernbjelker liggende så da brukte vi disse...
Størrelsen på plattingen ble ca 1,5 x 3 meter..

 

Her er "sveisemesteren" igang:)

 

Og så gikk turen til Byggmax for å kjøpe terrassebord.....og jeg passet på
å ta med meg gratis "pinner" som jeg tenkte å lage et gjerde/klatrevegg av:))

 

Blir veldig bra - og mens mannen holder på med sitt - er jeg igang
med å forandre inni drivhuset..
(det blir i et annet innlegg)

 

"pinnene" jeg fikk med meg hadde forskjellige lengder....så jeg funderte litt
på hvordan gjerde/klatreveggen skulle se ut....
synes det var litt tøft slik de står her og da slipper jeg å sage - bare
å lø de opp nesten (må jo skru de fast da ):)))

 

Var jo også spent på om jeg hadde nok.....men hele langsiden på 3 meter
+ en halv meter rundt hjørnet hadde jeg nok til....så trenger noen få stk til:)

 

3 pallekarmer med to i høyden har fått plass...og jeg har laget
levegg/klatrevegg av samme type "pinner" fra Byggmax...
I gårkveld plantet jeg ut mais, frilandstomat, kinakål, sukkererter
timian, sitronmelisse og gressløk:))

 

Her fra nedsiden......en (to halve) pallekarmer har fått en klatrevegg og sukkererter:)
I den lengst borte har jeg mais og rosenkål..
Har ikke planlagt hva jeg skal ha for noe mer her - men noe blir det nok:))) 

Ønsker alle som er innom en nydelig helg!

Ingen kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...