søndag 28. mai 2017

Et stort takk til Anne (Moseplassen)!!

 

Min hageiris er et syn for tiden.........og det takket være Anne på moseplassen (link)
I 2011 viste jeg denne på bloggen...og nevnte at den nesten ikke blomstret - så
fikk jeg en kommentar fra Anne om at den ville ikke ha jord på rotknollen..
Siden da har jeg passet på å fjerne jord som måtte komme over og nå er den
litt av et syn.
Den sprer seg oppover og bortover og "kjører over" et par liljer og noen
andre løkblomster, men det gjør ingen verdens ting:))
Tusen tusen takk Anne!!

 

De siste dager har jeg laget små sommerbuketter som jeg har pyntet med både
inne og ute i hagestua:))

 

En annen villig plante i hagen er klatrehortensiaen...Den har funnet et smutthull
i hjørnet på hagestua og stortrives der inne:)))
Får bare passe på at den ikke overtar hele bua:o)

I går fikk jeg endelig tatt storvasken i hagestua etter vinteren...ut med alt
og lånte kompressoren til mannen for å fjerne det meste av støv før jeg gikk
løs med vaskefilla:)))
Ommøblerte litt også når jeg først var i slaget:)
Trekket jeg har brukt på møblene er til vask, så derfor disse grønne putene -
som er baksiden - fremsiden er gul, blå og grønn stripete...

Vell vell, i dag fikk vi litt yr i lufta, men tror jeg må ha meg en tur
med vannekanna også:))

Ha en fin fin søndag!
PS. til tirsdag kan du se "gamlehagen" til Anne på NRK i programmet "hagen min"

Ingen kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...