tirsdag 9. mai 2017

Japankirsebærtreet blomstrer!:)))

 

Sist uke fikk vi masse sol og varme og da sa det "pang" i haven..
På baksiden av huset har jeg to japankirsebær og nå blomstrer det ene for fullt:)
Utrolig fint:)

 

Jeg hadde store planer om utplanting når vi kom hjem fra hytta, men
på søndag ble det mye kaldere og kulda fortsetter, så jeg har bare plantet
ut litt salat og i pallekarmen med mais satt jeg ut noen rosenkål...

I den pallekarmen til høyre med duk over har jeg
kinakål, blomkål og kålrot.......moro å prøve noe nytt:))

 

Hagen på baksiden av huset er mest naturtomt, så jeg prøver å lage
litt mer hage for hvert år:)))

Har en liten platting her delvis under et epletre...og før helga saget jeg to
pallekarmer i to sånn at det ble to i høyden men smal nok til å få plass her:)))
Har plantet ut mais og rosenkål i den du skimter til høyre:)
I pallekarmen foran "kurvstolen" blir det nok bare blomstrende planter -
kansje bare cosmos...synes det er fint å samle mye på en plass isteden
for å ha en stilk her og der:o))

 

Inni drivhuset akkurat nå:)
Tomat og agurk innerst og litt forskjellig smått ytterst...
I "kuvøsa" har jeg cosmos, blomkarse og rødlin som snart skal ut.......må bare 
tenke litt på hvor jeg skal plassere alt:o)))

 

I dag har vi hatt regn til midt på dagen og 10 varmegrader........så jeg
har vært i kjøkkenet og lagd tropisk aroma og nå er det kjøttkaker
pågang...:)) 
sola begynner å titte frem, så kansje det blir 
hagearbeid til kvelds:))))

Ha en fin fin dag!
 

Ingen kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...