søndag 7. mai 2017

Litt fra dyrelivet - både nusselig og kjempe ekkelt:)

 

Vi har hatt ei langhelg på hytta i strålende sol og med
 sommerlige temperaturer:)
Fiskelykken uteble denne gang - hadde en som hang på en stund, men den
klarte å komme seg unna før den traff bryggekanten:)

 

Vi var hjemom en tur på fredagskvelden og på vei opp igjen sto denne
godt plantet midt i veien....
Vi stoppet og da flyttet den seg til siden og jeg fikk tatt bilde:))
Dette er (tror jeg) ei orrhøne - nusselig var den der den sto iallefall:o)))

 

Disse bildene er fra Nesland hos svigers...tror dette er det ekleste dyret jeg vet om..
Heldigvis hadde jeg fotoapparatet med 18-200mm objektivet på, så jeg kunne
zoome inn masse:)
Mannen sto klar ved siden i tilfelle den skulle ta meg hihihihi:))

 

I dag våknet jeg 04.30 !!!!! og da var det mye dyreliv rundt hytta:)
Vanskelig å få tatt bilder av de forskjellige da de var alle fullt opptatt med å
finne mat og svinsa fra det ene til det andre:))

Han som har tatt morgenbadet er beveren 
som bor like ved vår hytte:) 

 

På fredag oppdaget vi tilfeldig et rede i tujaen som står like ved ytterdøra...
Da vi kom så var det en fugl som føyk i vill fart av sted, så vi fikk ikke sett
hvem det var som eide eggene.
På fredag lå det 2 egg der, i går 3stk og i dag 4 stk.
Har i kveld googlet litt....og eggene tilhører (kansje) en trost (?)
Kjeme nusselige egg i et kjempe nusselig rede iallefall:)

 

I dag oppdaget jeg disse i furutreet i nærheten, så kansje dette
er mammaen og pappaen til eggene (?)
I år er det 17 år siden vi bygde hytta og på de årene har jeg sett
trosten kansje 4 -5 ganger på plenen, så nesten litt snodig at de legger
egg så nærme hytteveggen...

 

Fiskelykken uteble som nevnt....men denne helga fikk vi
"sjøsatt" båten, så neste gang kan vi sette ut fiskegarn:o)))
- er jo godt med litt ørret av og til - selv om svinekam og kyllingfilet
duget veldig bra denne helga:o)))

Ha en fin ny uke dere!
 

1 kommentar:

Tussilago sa...

Rene safari-helga dette1 Du og du så mange spennende naboer dere har på hytta. og du er virkelig flink til å legge merke til alle små og store. Så deilig å ha fiskevann så nært, fantastisk å kunne ha matauk like i nærheten. Ønsker deg også ei flott våruke med spennende opplevelser!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...