tirsdag 30. mai 2017

Litt om-møblering i drivhuset:))

 

Ikke alltid lett å bestemme seg for hvordan en skal møblere eller hvor en 
skal plassere plantene i drivhuset når en har for mange planter -
eller for lite drivhus:o))))

Men plutselig fikk jeg en idè:)

 

Slik så det ut før jeg startet.......fant ut at jeg ville ha pallekarmene utenfor
og heller plante tomat og agurk i 12 liters bøtter..:)

 

Det ble en del arbeid med å fjerne jord og lecakuler fra pallekarmene men
når en er helt oppslukt i en ny idè så går det så fort at en ikke rekker
å tenke på hvor slitsomt det er:o)))

To hyller som henger på den ene langsiden ville jeg ha på veggen helt innerst
og da måtte reolen bort..................eller sages i to :))

 

Det ble litt funderinger underveis - men prøvde å følge planen som jeg hadde
i hue:))

 

Her har jeg hatt en sortering av småplantene og noen av tomatplantene
har fått bøtter og spann og bo i:)

 

Og vips, så var reolen delt i to:))) 

 

Mens jeg holdt på med dette lagde mannen terrasse rett utenfor:)))
Der havnet pallekarmene og en god del av plantene...

I dag kjøpte jeg sånn spiralstøtte til tomatene og agurkene som strekker
seg fra gulv til tak.... de kom i to str..og det ble helt knall:))
Lagde også bøttene som "selvvanningsbøtter" ved å bore hull rundt
bøtta fra siden sånn ca 5 cm opp, så la jeg lecakuler opp til hullene og over
der la jeg en bit av et fleecepledd som jeg stappet nedi rundt kanten..
Fyllte så opp med jord og plantet..og så vannet jeg til det rant ut av hullene..

Jeg aner ikke åssen det vil fungere, men satser på at det virker noen dager:))
 Ellers så har jeg fått plantet ut alt annet som er i drivhuset i dag..
Bare tomat og agurk som er igjen der inne:))

Nå skal jeg inn i stua med beina på bordet og se hageprogrammer som jeg
har spilt inn...............:o))

Ha en fin fin kveld!

2 kommentarer:

Mette i hagebloggen Furulunden sa...

Det ble jo riktig så fint :) Morsomt med prosjekter. Det er vi hagere gode på :)

Macrolusa sa...

Hallo damen
Jammen er du en flink liten pike da Janne.
Jeg har ny blogg nå. Din har jammen blitt skikkelig fin altså.
Og dyktig med det du steller i stand som alltid.
Ha en fin uke da Janne og vi høres.
Macrolusa. (KB)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...