onsdag 3. mai 2017

Prikletid........

 

Nå har vi endelig fått litt varme her i sør og da må en jo bare benytte
seg av den:)
Fra tidlig morgen til sen kveld er det hagearbeid, prikling, 
utplanting og mye planlegging:))))

Fanget opp et tips på nett at en kan bruke fleecepledd som undervanningsmatte...
Og i dag ble et stk (dobbelt) fleecepledd klippet opp og lagt fint
på plass i skobrettene - 39,- på Biltema:o))))
( kjøpte et par billige fleecepledd på Nille for lenge siden - tror jeg ga 25,- og i dag
kom de jaggu meg til nytte:))
- og 28 cherrytomatplanter har flyttet over til egne potter:)
( på det ene brettet):)

 

Litt usikker, men jeg har ca 70 tomatplanter i dette mini drivhuset
som står i en lun krok på verandaen....
( kjøpte 2 stk på Jula for 99,-og det andre har jeg i drivhuset som ekstra hylle):)
- hadde ikke hjerte til å velge ut hvem som fikk leve og hvem som måtte dø
når jeg priklet de om til egne potter, så 
håper jeg får gitt bort mange av disse etterhvert:)))

 

På verandaen et hakk opp for tomatplantene har jeg i dag plantet ut
forskjellige salater - for satse på at varmen holder seg lenge fremover:o))
Merkepinnene jeg har brukt i dag er fra ei gammel persienne i aluminium
som jeg klippet opp til passelige lengder og skrev navnet
på med sølvtusj:))))

 

I drivhuset er det mange andre småttiser som vil ut....her er det rosenkål og purre
som strekker seg mot døra:))

 

Rett utenfor drivhuset har jeg laget meg noen små avdelinger til div.planter...
Har ikke helt bestemt meg enda for hva jeg skal ha her, men i den lille karmen 
som ligger over har jeg laget klatrestativ til sukkerertene:)
Skrudde fast bambuspinner og surret hampsnøre på kryss og tvers oppover...

Nederst i hagen har jeg 7 pallekarmer og i 2 av disse har jeg satt poteter 
- Beate og Asterix.
I den ene har jeg laget en enkel "levegg" og her har jeg plantet ut
mais i dag...
- så tenkte jeg å ha rosenkål foran disse...
Ellers blir det en karm til krydderurter og en til blomkål, kinakål(?) og
en til løk og purre...Ja, planene er der så får jeg se hva jeg ender opp med:))

 

Småplantene får iallefall en god start på dagen da solstrålene treffer de så fort
sola våkner om morraen - bilde er tatt 05.30 i dag:))
Det er på denne verandaen vi har utsikt til "hele" Kristiansand/Vågsbygd og
i to av kaffepausene den siste mnd har jeg tjent 500,- pr. stk. da jeg har tatt
bilde og oversendt/tipset fvn.no:))
Her er gårdagens bilde....

Ønsker dere alle nydelige maidager!:)

Ingen kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...