mandag 14. august 2017

DIY - Lampe av et syltetøyglass:)

 

Dette er en enkel måte å lage ei lampe på, men vel så fin etter min mening:))

 

Du trenger ikke mange delene heller:)
Et vanlig syltetøyglass og en ferdig lampeledning med
pæreholder, bryter og støpsel.....
(kan jo også kjøpe de delene du trenger og koble i vei) :))

 

Du kan også trenge en drill med bor eller bare en hammer og spiker
for å lage hull, og ei avbitertang:))

Jeg merket av rundt pæreholderen hvor jeg skulle bore og klippet
av mellom hullene med ei avbitertang......
( det er ikke nøye hvordan hullet blir for den skrutingen på pæreholderen
skjuler hele hullet) :)))

 

Tok så pæreholderen gjenom passelig langt og skrudde den fast......

 

Jeg ville ha lokket og "kuppelen" i sort så da måtte jeg frem med
sprayboksen....
Ledningen jeg hadde var selvfølgelig hvit, så det som tok tid med denne
lampa var å vente på at spraymalingen skulle tørke :o)))
Maskerte ledningen før jeg sprayet i vei:)

 

Nå finnes det et hav av pærer.....så bruker du "vanlig" lyspære
kan det være lurt å lage noen små ekstra luftehull i lokket da pæra kan bli
litt varm........men bruker du ledpære så trengs det ikke da de 
ikke avgir varme....

 

Synes den ble brukbar jeg:))
Nå gjenstår det bare å henge den opp........tror den havner på
ei hylleknekt på veggen i gangen..men har ikke helt bestemt meg enda:o)))

Ønsker dere alle en fin uke!

1 kommentar:

Elisabeth Solum sa...

Du har mange lysende idèer. :) Kul lampe av gjenbruk.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...