søndag 20. august 2017

DIY - lysestake/vase i betong..:)

 

Har laget meg nye lysestaker i betong:))

 

De ble litt mislykket rundt kanten oppe........tror det var fordi
nyskjerrigheten min tok overhånd og jeg fjernet formen for tidlig...))

Formen jeg brukte var to plastflasker som jeg saget av i den høyden
jeg ville ha....
Blandet ferdig sement med litt vann og fylte formen...
Satt oppi et kubbelys som jeg presset litt nedi og tapet over slik at det
holdt seg nedi:))
(jeg smurte inn kubbelyset med matolje først)
Slik sto det i 1,5 dager:)) kunne nok ha stått 2 - 3 dager før jeg fjernet formen
ved å klippe noen hakk rundt og så bare dra av bit for bit:))

 

Lagde også en liten vase av ei lita plastflaske som jeg saget av noe..
Oppi her satt jeg sånn plasthylster en får i blomsterbutikker...og tapet den
fast, slik at den holdt seg der:) 

 

Til slutt lagde jeg lysestake for 4 telys:)
Brukte da en plastbolle som form..
Før jeg har i sementen smører jeg inn formene med vanlig matolje - da slipper
betongen veldig lett etterpå.)
Lurt og banke litt i sidene før en setter det til herding for å få ut alle luftbobler inni:) 
Er også lurt og dusje over med vann ei gang i blandt slik at det ikke tørker
for fort...for da kan det lett sprekke..

Tidligere i vår lagde jeg en mix av "sølv"lysestaker og betong og
en glassvase støpt fast i betong:))
Hvordan kan du se på dette innlegget:)

ØNSKER ALLE SOM ER INNOM EN FIN UKE !!

4 kommentarer:

Mellom Himmel og Jordbær sa...

Utrolig tøffe lysestaker du har laget. Helt ærlig så synes jeg at det ble flott når de ikke var helt strøkne på toppen. Ikke mislykket etter min smak. Kjekt å se alt det spesielle og kreative du får til :)
Hilsen fra Anette

Tante Mali sa...

Oh, I love your concrete creations. The "not so perfect" candle holders are very charming. It must not be perfect at all. Love the shabby old look.
Thank you for sharing and inspiring my concrete work soul.
Happy days and all my best from Austria
Elisabeth

Tante Mali sa...

Love your works and now you have a new follower.
Elisabeth

Elisabeth Solum sa...

Herlige lysestaker og flotte bilder! :) Dette må jeg prøve. :) Kjempefine de du lagde i vår også. Smart måte å gjøre lette vaser og lysestaker, stødige og tøffe på. Takk for tipset. Ha en god helg!
Hilsen Lisa

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...