onsdag 9. august 2017

Fuglebrett - hus - del 2

 

Fuglebrett/huset som jeg lagde for noen dager siden har fått en 2.etg, :)
med en liten balkong og platting med levegg:o)))

 

Ble ferdig med dette på mandag men fant ut at det måtte males........så måtte
det litt kroker på her og der...så måtte jeg ut å kjøpe inn litt diverse
godsaker til fuglene......og det ble gjort i går...:))
Halve taket på begge husene kan åpnes for påfyll av solsikkefrø.)

 

Jeg ble veldig fornøyd og ventet i spenning på om fuglene
ville finne frem....
Jeg ventet og ventet................og ventet:)))
Godt det var deilig sol:o)))

 

Og plutselig landet det en spurv..........som fløy vekk igjen og rett etterpå
kom det en kjøttmeis og studerte byggverket opp og ned men den
fløy også vekk............hmm, har jeg lagd et fugleskremsel (?)

 

Tirsdagen og halve dagen idag kom det en og annen fugl og tittet men fløy
vekk igjen........Men så plutselig kom det en hel flokk av spurver..:)))
Godt over 20 stk satt og koste seg vell og lenge - så da satser jeg på at de
som landet først, har vært å sladret til en del andre:)))))

"Plattingen" som mannen lagde til fuglebrettet er 60 cm langt, så jeg må bygge
en liten avdeling til på 20 cm for å dekke hele...........prøver å lage det slik
at ikke skjærene klarer å lande - eller spise opp maten med en gang..

Ha en fin kveld!
 

4 kommentarer:

Kort og Søm sa...

Kjempe fin! :)

Guro Eriksen sa...

SÅ KULT! :)

Trollstubben foto sa...

Stilig Janne.
Hva koster kvadratmeteren i denna blokka da?
Kjempefint laga.
God helg og klems fra meg Janne.

Elisabeth Solum sa...

Oi .. fantastisk flott fuglehus! :D Så koselig å se hvor populært det er. :)
Ha en fin uke. Hilsen Lisa

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...